مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه تعداد ۳۰ انجمن کتابخانه‌های عمومی داریم که همگی با پشتوانه قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با شخصیت حقیقی و حقوقی مدیریت می‌شوند.

به گزارش آماج خبر، معصومه حسنی خونسار گفت: تشکیل جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، در ۱۴۰۰ برای سومین بار متوالی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان رتبه برتر کشوری را کسب کرد و از استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های استان توسط نهاد کتابخانه‌ها تقدیر و قدردانی بعمل آمد.

 

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه برای رفع بسیاری از موانع و توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت کتاب و کتابخوانی از استاندار درخواست کردیم که در صورت امکان شخصا در جلسات انجمن استان شرکت کند تا بتوانیم با توانمندی‌های ارزشمند استاندار، رتبه فرهنگ کتابخوانی در کرمانشاه را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

 

یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان در شرایط سخت کرونا و به صورت غیرحضوری در فضای مجازی برگزار شد و از این استان ۴۰ هزار نفر شرکت کننده داشتیم و ۵۱۲ نفر در بخش‌های مختلف این جشنواره برگزیده شدند و با اهدای لوح یادبود و جوایز جشنواره از این برگزیدگان تقدیر بعمل آمد.

 

۱۰۶ کتابخانه عمومی در سطح استان وجود دارد، از این تعداد ۸۹ باب کتابخانه زیرپوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار داشته و ۱۸ کتابخانه بصورت مشارکتی با سایر ادارات است، یک میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که بیش از ۶۰ هزار نفر عضو فعال دارند.

  • نویسنده : نرگس سروری