به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایسنا، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان همدان از لزوم استفاده از ماسک در مدارس استان خبر داد.

عبدالله جعفری، پیرامون وضعیت مدارس استان همدان در آستانه پیک هشتم کرونا، اظهار کرد: ما از ابتدای سال تحصیلی به هیچ عنوان نسبت به مقوله بهداشت در مدارس، فروگذاری نکردیم و رعایت بهداشت فردی، تأمین تجهیزات بهداشتی و آموزش نکات بهداشتی را براساس دستورالعمل‌ها دنبال کردیم.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در مدارس الزامی است، تصریح کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک‌ در مدارس نسبت به ماه گذشته بیشتر شده اما به علت فراز و نشیب بیماری‌ها ممکن است در مواقعی، استفاده از ماسک در مدارس کاهش پیدا کند.
جعفری با اشاره به تأمین اقلام مصرفی بهداشت محیط و فردی در مدارس، توضیح داد: اعتبارات خوبی در این زمینه برای تأمین ماسک، مواد شوینده و مواد ضدعفونی کننده درنظر گرفته شده و در حال تدارک یک محموله دو میلیاردی برای مدارس استان هستیم.
وی با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی و آموزشی، مطرح کرد: در این بحث با کمبود مراقبان سلامت مواجه هستیم و هر مراقب سلامت، ۴۸۰ هزار دانش‌آموز را در مدارس شهری تحت پوشش دارد. این موضوع در مدارس روستایی بر عهده مراکز بهداشت است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان ادامه داد: در سه ماه پاییز، ۷۰۰ مدرسه مورد ارزیابی مراکز بهداشتی قرار گرفتند و وضعیت خوبی در نحوه رعایت و میزان رعایت بسیاری از آیتم‌ها داشتیم.
وی در رابطه با وضعیت واکسیناسیون در مدارس، مطرح کرد: ۹۹.۸ درصد فرهنگیان استان حداقل دو دُز واکسن دریافت کردند و دانش‌آموزان نیز در گروه‌های سنی مختلف، استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند.
جعفری خاطرنشان کرد: اولویت ما رعایت بهداشت فردی و گروهی و پرهیز از تجمعات و یا برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و منتظر ابلاغ دستورالعمل‌های جدید از ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان یادآور شد: ما سال تحصیلی را با شیوع بیماری‌های فصلی آغاز کردیم اما با اقدامات درنظر گرفته شده مشکل و یا مورد خاصی در مدارس استان وجود ندارد.

  • نویسنده : نازنین زهرا جلالی پور
  • منبع خبر : ایسنا