رییس سازمان صمت قم گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته، ۳۶۷ طرح صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در قم موجود است که کمک به بهره‌برداران آن‌ها برای تکمیل هرچه سریعتر طرح‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، اکبر ابدالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها،‌ پیرامون این موضوع بیان داشت: با بهره‌برداری از این ۳۶۷ طرح برای ۱۱ هزار و ۸۰۲ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد و ظرفیت‌ تولید محصولات صنعتی مورد نیاز کشور در استان قم به صورت قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برای احداث این طرح‌های صنعتی درقم تاکنون ۸۴ هزار و ۹۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و همچنان به ۵۶ هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری دیگر هم برای تکمیل آن‌ها نیاز است که در همین رابطه پرداخت تسهیلات بانکی به بهره‌برداران برای تامین مالی اجرای طرح‌ها در دستور کار است.

وی با اشاره به این که راهبرد سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم کمک به تکمیل شدن همه واحدهای نیمه تمام صنعتی مستقر در استان است، ادامه داد: علاوه بر طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در این استان،‌ تعدادی از طرح‌های صنعتی و صنایع معدنی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا کمتر از ۲۰ درصد نیز در شهرک‌های صنعتی قم موجود است که بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند در سطح تولید و اشتغال استان، جهش قابل توجهی ایجاد کند.

ابدالی گفت: مهمترین طرح‌های صنعتی در دست‌ اجرای استان قم با درصد پیشرفت متفاوت شامل مواردی همچون محصولات فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستیکی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، فرآورده‌های لبنی، لوازم بهداشتی و سلولزی و لوازم خانگی است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند