استاندار اصفهان با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام اصفهان با ۷۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود، گفت: در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان، موضوعات مطرح و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم؛ سید رضا مرتضوی در نشست شورای اداری استان اصفهان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: وضعیت طرح‌های نیمه تمام استان مورد بررسی قرار گرفته تا در سفر رئیس جمهور به استان، برنامه‌ریزی تکمیل و تامین اعتبار آن صورت گیرد.تحقق اعتبار مورد نیاز امکان پذیر نبوده و بر این اساس اولویت‌بندی نسبت به طرح‌های ضروری صورت گرفته است.

 

استاندار اصفهان با بیان اینکه ضرورت‌ها و نیازهای استان جمع‌بندی و مصوبات مورد پیش بینی قرار گرفته، تصریح‌کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان، موضوعات مطرح و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود. طرح‌های نیمه تمام اصفهان با ۷۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود.

 

وی تلاش تمام دستگاه‌ها برای میزبانی از سفر و انجام فرآیند آن را خواستار شد و خاطرنشان کرد: نهادهای امنیتی، دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده و ادارات دولتی تمهیدات لازم را بیندیشند.

 

مرتضوی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی گفت: این اقدام جزو ضرورت‌های کشور برای مدیریت منابع بیت المال و پیشگیری از اتلاف سرمایه است و اختصاص یارانه پنهان از گذشته تاکنون اشتباه بوده و این موضوع در این دولت در حال اصلاح است.

 

وی ادامه داد: دولت نابسمانی‌ها و مشکلات ناشی از آن را قبول کرده تا بتواند وضع بهتری را برای مردم ایجاد کند و به همین خاطر تبیین‌گری و بیان واقعیت‌ها ضرورت دارد.

 

استاندار اصفهان همکاری نهادهای اداری در قرارگاه عدالت اقتصادی را خواستار شد و گفت: تشکیل این قرارگاه به تصمیم سازی و اطلاع‌رسانی و کمک به تحقق خدمت به مردم موثر است.

 

وی با اشاره به جنگ شناختی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دشمن بنیان خانواده را هدف قرار داده، از این رو باید همه متولیان امر نقش خود را ایفا و در رفع معضلات اجتماعی و آسیب های آن تلاش کنند.

 

مرتضوی دفاع از کیان خانواده را مهم خواند و افزود: اگر نسبت به نیازها و دغدغه‌های جامعه بی‌تفاوت باشیم آنگاه دشمن از این فرصت‌ها استفاده کرده و جامعه را از مسیر واقعی دور می‌کند.

 

وی غفلت از حوزه فرهنگی را آسیب‌ساز دانست و گفت: فعالیت‌های عمومی و فرهنگی موثر مثل جز خوانی قرآن در چهارباغ رضایتمندی زیادی را به همراه داشت و استقبال خوبی هم از سوی مردم ایجاد کرد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به موضوع مدیریت انرژی خاطرنشان کرد: تولید انرژی تجدیدپذیر اولویت مدیریت استان قرار گرفته و با انعقاد قرارداد با شرکت‌های فعال در این حوزه امکان ۴۵۰۰ مگاوات انرژی را فراهم می‌سازد.

 

وی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای جامعه را نیز موثر خواند و افزود: باید انگیزه در تحقق شعار سال در صاحبان فکر و اندیشه ایجاد شود و همه دستگاه ها به اندازه خود سهم دارند.

 

  • نویسنده : نگین حاجی حسینی