غلامرضا منتظري با اشاره به اینکه بارش باران در روزهای اخیر سبب خوشحالی مردم به‌ویژه کشاورزان، دامداران و مجریان مراتع شده است اظهار داشت: بارش باران در فصل زمستان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل مطلوب ارزیابی شده و این درحالی است که پیش‌بینی تداوم بارش باران در این فصل شده است.

منتظری آبخیزداری را مدیریت جامع، هماهنگ و پایدار برای حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه، علمی و پایدار از منابع آب، خاک، گیاه و زیست حیات وحش در عرصه‌های آبخیز دانست و بیان کرد: هدف اجرا طرح‌های آبخیزداری پخش و بهره‌برداری از بارش باران، پیشگیری و مهار سیلاب‌های مخرب سالانه، استحصال آب و تغذیه مصنوعی آبخوان‌ها و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی است.

 

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص آبخیزداری و نقش آن در مهار سیلاب و استحصال آب باران تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود با اجرا حداقل ۵۰ سازه آبخیزداری در سطح ۲۷ هزار هکتار حداقل ۲ میلیون متر مکعب آب در هر بارندگی به حجم مخازن قابل استحصال پروژه‌های آبخیزداری افزوده شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به افزایش استحصال آب ناشی از بارندگی با اجرا طرح‌های آبخیزداری بیان کرد: سازه‌های آبخیزداری که در سال‌های گذشته تاکنون در استان اجرا شده است، می‌توانند در هر مرحله با آبگیری کامل ۳۳ میلیون مترمکعب آب را استحصال و به سفره‌های زیرزمینی تزریق کنند.

 

 

  • نویسنده : معصومه مذکوری