رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در روز‌های آینده طرح «ارتقا دیپلماسی اقتصادی» تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خانه ملت ، عباس مقتدایی با اشاره به تاکید مجلس بر توسعه مراودات تجاری و تعریف منافع مشترک در چارچوب پیمان‌های منطقه‌ای گفت: مجلس در عمل نشان داده است آماده حمایت از رویکرد‌های دولت در زمینه دیپلماسی اقتصادی است و روز‌های آینده طرحی را به عنوان طرح ارتقا دیپلماسی اقتصادی در مجلس ارائه خواهیم کرد که به نظر می‌رسد با همکاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باب جدیدی را در عرصه دیپلماسی اقتصادی باز کند.

رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس اظهار داشت: مجلس آماده همکاری برای ارتقا دیپلماسی اقتصادی با دولت و همه بخش‌ها است، امروزه کشور‌ها در بحث سیاست خارجی خود به دیپلماسی اقتصادی توجه خاص دارند و مسائل اقتصادی در تصمیمات کشور‌ها در عرصه بین‌الملل دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در دانشگاه‌های معتبر دنیا، امروز علوم سیاسی و اقتصاد در یک دانشکده تدریس می‌شوند که این خود نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در روابط خارجی کشورهاست.

  • نویسنده : محمد خرم زاده