آئین دومین سالگرد شهادت سرداردلها سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور حضرت آیت الله محمد حسن اختری رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت ، مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل مجتمع معدنی صنعتی چادرملو ، فرماندار ، امام جمعه ، فرماندهان نظامی وانتظامی ، بخشداران بخش مرکزی وبخش آسفیچ ، معاونین فرماندار ، اقشارمختلف مردم ، بسیجیان رزمندگان و مسئولان ادارات ونهادها در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزارشد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه سردارسلیمانی یکی از شاگردان و تربیت یافتگان مکتب امام بود گفت : تمام دستاوردهای عظیم سردار سلیمانی در زمینه های گسترده اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و جبهه مقاومت بود.

حجت الاسلام محمد حسن اختری یک شنبه شب دریادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش که درمسجد جامع شهرستان بهاباد برگزارشد درسخنانی با گرامی داشت یاد وخاطره سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی و با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی یکی از کم نظیرترین قهرمانان و غرورآفرینان جمهوری اسلامی ایران به ویژه انقلاب اسلامی به شمار می آید گفت: ولایت پذیری شهید سردار سلیمانی نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته ایشان بود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا با بیان اینکه ایشان هم وقتی می دیدند که حضور در جبهه های نبرد، مقابله با دشمن و فداکاری، خواست امام راحل و امروز هم خواست مقام معظم رهبری بود، در آن مسیر حرکت می کردند افزود: سردار مطیع فرمان، فرمانده کل قوا بودند. این شهید بزرگوار تا متوجه می شدند که مقام معظم رهبری علاقه مند به تحقق چیزی در برابر دشمن هستند، بلافاصله و قبل از اینکه رهبری دستور دهند آن را اجرایی می کردند که این امر بیانگر ایمان ایشان به ولایت بود.

وی با تاکید براینکه همه دستاوردهای عظیم سردار سلیمانی در زمینه های گسترده اسلام و مکتب اهل بیت (غ) و جبهه مقاومت همه برخواسته از ایمان، روحیه اخلاص و عشق و علاقه وی به خداوند و ائمه اطهار (ع) بوده است افزود: همه دستاوردهای عظیم سردار سلیمانی در زمینه های گسترده اسلام و مکتب اهل بیت (غ) و جبهه مقاومت بود.

رئیس شورای عالی جهانی اهل بیت با بیان اینکه به عقیده بنده آنچه توانست شهید سردار سلیمانی را در میان همرزمان و یاران خود به عنوان یک استکبارستیز جهانی متمایز کند و به عنوان بارزترین شخصیت فرید و وحید در میدان مبارزات به ویژه در مبارزه با استکبار جهانی معروف و مشهور نماید، ایمان به خداوند، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری وی بود گفت : ولایت پذیری شهید سردار سلیمانی نیز یکی دیگر از ویژگی های برجسته ایشان بود.

رئیس کمیته حمایت ازانقلاب اسلامی فلسطین با بیان اینکه شهید سلیمانی مفهوم مقاومت را توسعه داد و عمق بخشید افزود : این مقاومت توانست داخل فلسطین را متحول کند، به‌گونه‌ای که امروز می‌بینید فلسطینی‌ها چگونه با دشمنان صهیونیستی مقابله می‌کنند.

آیت الله اختری افزود: سردارسلیمانی ازهنگامی که فرماندهی نیروهای مقاومت را عهده دار شد، جریان مقاومت جان تازه ای به خود گرفت و نمونه رشد و توسعه این جریان را در جنگ سی و سه روزه لبنان در برابر اسرائیل شاهد بودیم.

مسئول کمیته فلسطین ریاست جمهوری در پایان سخنان خود اشاره کرد: به برکت حاج قاسم سلیمانی، مقاومت در فلسطین نیز شکل تازه ای پیدا کرد و در مسیر رشد و بالندگی قرار گرفت، به طوری که بازدارندگی قوی ای در برابر اسرائیل ایجاد کرد. خداوند وعده داده که مومنان هم در دنیا و هم در آخرت پیروز هستند و ان شاءالله شاهد پیروزی های دیگری باشیم.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نیز به مثال حضرت عباس (ع) یک نیروی ولایت مدار و ارزشی بود که دشمن از دیدگاه والای شیعی و بینش عمیق او در دشمن شناسی می ترسید و به همین خاطر بود که آمریکا به عنوان یک کشور مدعی ابرقدرت جهانی، تمام امکانات خود را برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی بسیج کرد .

وی با بیان اینکه یکی از شاگردان و تربیت یافتگان مکتب امام، شهید سپهبد سلیمانی است که این سردار سلیمانی جبهه مقاومت را متحول و دگرگون کرد و این مقاومتی که امروز در سوریه و فلسطین و دیگر کشورها مشاهده می کنیم به این صورت نبوداظهارداشت :سردار سلیمانی در عراق حکومت پوشالی داعش جنایتکار را به زباله دان تاریخ انداخت.

آیت الله اختری با بیان اینکه دشمنان اسلام خیال میکنند با شهادت این انسان برجسته و والامقام میتوانند در جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد کنند گفت : دشمنان نظام ما با به شهادت رساندن اینگونه انسانهای پاک ومقدس نمیتوانند هیچ خللی به کشورو مملکت ما وارد کنند .

وی همچنین دراین مراسم یاد وخاطره عمارانقلاب حضرت آیت الله مصباح یزدی را هم گرامی داشت وگفت : آیت الله مصباح یزدی ازیاران امام راحل ورهبر معظم انقلاب بود که به عماررهبرانقلاب معروف شد .

آیت الله اختری با بیان اینکه فقید مغفور آیت‌الله مصباح یزدی، از شاگردان برجسته مراجع عظام و بخصوص شاگرد حضرت آیتالله العظمی بروجردی وحضرت آیتالله العظمی امام خمینی و علامه بزرگ طباطبایی بودند گفت : این دانشمند وارسته ایمان خلل ناپذیر به اصل مبارک ولایت فقیه بود که حقیقتاً در ولایت مداری و عشق به امام خمینی (ره) و دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای استوار و زبانزد عام و خاص گردید.

  • نویسنده : بهار دهقان زاده
  • منبع خبر : پانا یزد