رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: ۱۰ هزار دستگاه خودروی باری از گمرک ترخیص و ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه نیز شماره گذاری شده اند.

به گزارش آماج خبر، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دولت در تلاش است قانون ساماندهی خودرو‌های سنگین و جایگزینی با خودرو‌های فرسوده را اصلاح کند.

 

وی با بیان اینکه در بحث نوسازی ناوگان باری از ظرفیت قانونی حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه ثبت سفارشی، ۱۵ هزار دستگاه وارد گمرک شده، افزود: تاکنون ۱۰ هزار دستگاه از این تعداد ترخیص و ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه نیز شماره گذاری شده است.

 

امانی با بیان اینکه در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مصوب شد که ۵ درصد قیمت پایه خودرو نو برای اسقاط در نظر گرفته شود، ادامه داد: در بحث نوسازی اتوبوس‌های شهری و برون شهری از طریق شرکت‌های سازنده صحبت شده که قراردادی منعقد تا ۱۰ هزار اتوبوس وارد کشور شود که حدود ۵ هزار دستگاه برای درون شهری و ۵ هزار دستگاه برای برون‌شهری درنظر گرفته شود.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌گیوید: باوجود همه سختی‌هایی که در کشور در زمینه تورم، گرانی اجناس و .. حاکم است، دولت عزم جدی برای بهبودی معیشت و وضعیت اقتصادی کشور دارد.

 

این مقام مسئول به افزایش هزینه چندبرابری حفظ و نگهداری راه‌ها اشاره و اضافه کرد: هزینه‌های عمرانی در سال‌های اخیر چندین برابر شده و وظیفه ما نگهداشت سرمایه‌هایی است که وجود دارد.

 

وی می‌گوید: طرح‌های راهداری در حوزه راه‌های روستایی، روشنایی، و نصب علائم به خوبی در حال اجرا هستند.

 

 

امانی به افزایش قیمت خودرو‌های سنگین و نیز مطالبه‌های رانندگان حمل و نقل جاده‌ای اشاره و اضافه کرد: تلاش داریم دغدغه رانندگان را برای تامین روغن خودرو، بیمه تکمیلی، قطعه ها، لاستیک، و عنوان شغل سخت و زیان آور برای آن‌ها را برطرف کنیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند تا نیرو‌های این سازمان به مساوات حقوق و مزایا دریافت کنند و پیگیر این هستیم تا مشکل کارکنان این سازمان برطرف شود.

 

به گفته امانی؛ پارسال حدود ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و طرح‌های راهداری خوزستان در نظر گرفته شد که از این میزان ۶۰ درصد اختصاص یافت.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما