هفدهمین یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، هفدهمین یادمان شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بافق در کنار مسجد ولی عصر (عج) این دانشگاه، با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا برگزار و قبور شهدا غبارروبی شد.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد گفت: رسالت ما در قبال جوانان، الگوسازی برای آنان با معرفی شهدا و تشریح سبک زندگی آنان است تا راهشان گم نشود.

حجت‌الاسلام حسن زارع افزود: شهدا در سیر به سوی خدا و خودسازی برای دیدار معبود، از زبان و اعمال خویش هجرت کردند و پس از پیراسته شدن به دیدار یار رسیدند.

وی ادامه داد: هجرت یعنی گذشتن از تعلقاتی که باعث فاصله بین بنده و معبود می‌شود و ماه رمضان ماهی است که انسان را مهاجر الی الله می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی یزد بیان کرد: شهدا و ایثارگران با زیر پا گذاشتن منیت‌ها و خودخواهی ها، از خود گذشتند و غیر از خدا و انجام فرامین او چیزی را در نظر نگرفتند.

زارع گفت: باید در انجام امور فرهنگی، مشارکت جوانان و نوجوانان در نظر گرفته و زمینه برای ایجاد تحول در امور فرهنگی فراهم شود.

وی اظهار داشت: یکی از آسیب‌های فضای مجازی، دور شدن اعضای خانواده از روابط گرم و صمیمی است که باید از همان سنین نوجوانی به فرزندان خود استفاده صحیح از این فضا یاد داده شود.

 

زارع افزود: در ابتدای مسیر ازدواج، جوانان به مساعدت و کارگشایی خانواده نیاز بیشتری دارند تا اینکه برای آن‌ها از شرایط سخت و دشوار زندگی و الزامات نادرست به برخی آداب و رسوم غیرضروری گفته شود.

 

  • نویسنده : مائده ایمانی