مراسم افتتاحیه پایگاه های تابستانی اوقات فراغت دانش آموزان شهرستان هلیلان در مسجد صاحب الزمان شهر توحید این شهرستان برگزار شد.

رسول کوچکی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان هلیلان ضمن خیر مقدم خدمت حضار و قدردانی از زحمات و همکاری بنیاد علوی، کمیته امداد و اداره ورزش و جوانان با اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: بحث اوقات فراغت در فصل تابستان برای دانش آموزان ، جوانان و نوجوانان بسیار مهم و دارای ارزش خاصی است، نهاد ها و ارگان های دیگر از جمله کمیته امداد، ورزش و جوانان، بنیاد علوی و سپاه اگر می‌خواهند برنامه ای اجرا یا کاری را از پیش ببرند باید کار آنها خروجی داشته باشد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان هلیلان افزود: اوقات فراغت یعنی اینکه دانش آموزان در طول یکسالی که در کلاس ها پشت میز درس نشسته اند آنها را دوباره پشت میزهای درس ننشانیم، باید برنامه های تفریحی برگزار کنیم، اگر کلاس ها برای دانش آموزان خسته کننده باشد دیگر اوقات فراغت معنی ندارد.

رسول کوچکی با اشاره به سخن شهید باهنر که در تابستان مدرسه تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمیشود، گفت: اوقات فراغت تضمین کننده بهداشت و سلامت روانی دانش آموزان است، اگر مسئولین برنامه ها را خوب اجرا کنند بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و توانایی های دانش آموزان است.

سرپرست آموزش و پرورش هلیلان ادامه‌ داد: پایگاه های هلیلان با همکاری بنیاد علوی، کمیته امداد و ورزش و جوانان تشکیل شده است که دو پایگاه برای دانش آموزان در شهر توحید ، دوپایگاه دیگر در دهستان داجیوند و روستای چشمه ماهی بخش جزمان و یک پایگاه برای فرهنگیان در سالن ورزشی هنرستان ام البنین کهره مستقر است.

محسن صفایی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان هلیلان گفت: پایگاه های تابستانی دانش آموزان در شهر توحید برای دختران در مدرسه حجاب و برای پسران در مدرسه هشتم شهریور از پایه اول تا سوم دبیرستان برگزار میشود.

محسن صفایی ادامه داد: یکی از کلاس های تابستانی اوقات فراغت که برای اولین بار در شهرستان هلیلان برگزار شده است کلاس معرق کاری است.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان هلیلان در پایان اضافه کرد: کلاس های معرق کاری، فرهنگی و‌‌.. برای حوزه دختران ؛ کلاس های ورزشی، تربیتی، هنری داستان گویی برای پسران و برای فرهنگیان کلاس های فرهنگی تربیت بدنی برگزار می‌شود.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : آماج خبر