کارشناس مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: خانواده‌ها از استفاده مکرر بطری‌های آب در یخچال خودداری نمایند.

به گزارش آماج خبر؛ نوشین حسن‌زاده تصریح کرد: آب بسته‌بندی (آب‌های معدنی یا آشامیدنی) دارای یک تاریخ انقضای مشخصی است و باید طبق یک سری اصول و نظارت‌های غذایی تولید شود.

 

وی گفت: اگر آب بیش از ۶ ماه در بطری‌های آب‌معدنی که مردم به‌طورمعمول از آن‌ها استفاده می‌کنند، نگهداری شود، احتمال آلودگی در آن‌ها به‌شدت افزایش می‌یابد، بنابراین خانواده‌ها باید از استفاده مکرر این ظروف برای نگهداری آب در یخچال خودداری کنند.

 

حسن زاده افزود: ظروف بسته‌بندی باید محصول را از آلودگی و آسیب محافظت نماید و برای حمل‌ونقل و نگهداری مناسب، از ظروف یک‌بارمصرف برای بسته‌بندی آب‌معدنی استفاده شود و همچنین این ظروف باید از نوع مناسب برای مواد غذایی بوده و هیچ‌گونه اثر سوئی روی فرآورده نهایی نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه، بسته‌بندی آب‌های معدنی، جزو مناسب‌ترین و سالم‌ترین نوع بسته‌بندی‌ها است، گفت: چنانچه بطری‌های آب‌معدنی در شرایط عادی نگهداری شوند، خطری مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند.

 

حسن‌زاده بیان کرد: ظروف بایستی دور از تابش مستقیم نور خورشید حمل‌ونقل گردد و در جای خنک و دور از یخ‌زدگی نگهداری شود تا باکتری‌ها قادر به رشد و تکثیر نباشند و ضمناً از محصول در برابر تغییرات شیمیایی و میکروبی و آسیب‌های فیزیکی در حمل‌ونقل محافظت شود.

  • نویسنده : نرگس حیدری