فرماندار بوشهر باتاکید بر اینکه تالاب حله نیازمند فکر اساسی و ریشه‌ای است، گفت: آبگیری این تالاب در پی بارندگی اخیر موقتی و نهایتا برای ۲ ماه کافی است.

به گزارش آماج خبر، صالح رحیمی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی مانسون تاکنون مشکل خاصی برای شهرستان بوشهر ایجاد نکرده است، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران شهرستان و همه دستگاه‌های مربوطه در آماده‌باش هستند. همچنین مرخصی‌ شهرداران و بخشداران تا روز سه شنبه لغو شده است.

فرماندار شهرستان بوشهر اضافه کرد: با توجه به بارندگی شدید در جنوب شهر بوشهر و شهر چغادک تعدادی خانه در محله “رونی” شهر بوشهر و تعدادی خانه در شهر “چغادک” از بعد از ظهر روز شنبه دچار آبگرفتگی شدند که با ورود هلال احمر مشکل برطرف شد.
به گفته رحیمی، تاکنون هیچ گونه خسارت مالی و جانی در سطح شهرستان بوشهر رخ نداده است.

وی بابیان اینکه بارش تابستانی به ندرت اتفاق می‌افتد، افزود: این نوع بارش  تاثیر چندانی بر تالاب حله نخواهد داشت؛ به ویژه آنکه تالاب حله نیاز به لایروبی دارد گل ولای سبب شده که تالاب حله بالا بیاید و آب ورودی به سرعت پخش شود و به سمت روستاها برود.
فرماندار بوشهر باتاکید بر اینکه تالاب حله نیازمند فکر اساسی و ریشه‌ای است، گفت: مطابق بازدیدهای انجام شده علاوه بر لایروبی تالاب حله نیاز است مسیرها باز شود تا علاوه بر آبگیری  علوفه‌های اطراف تالاب برای استفاده دام‌های منطقه برویند.
رحیمی بابیان اینکه شاخه شمالی و جنوبی تالاب حله باید لایروبی شود، ادامه داد: سیستم مقدم روی بند بصری باید حذف شود تا هر ۲ مسیر به نحو مطلوب آبرسانی شوند و همه مناطق به صورت مساوی از آب بهره ببرند.

رحیمی اظهار کرد: آذوقه، تره بار و مواد مورد نیاز بخش خارگ پیش بینی و تهیه شده است تا اگر شرایط تردد دریایی غیر ممکن شود، مشکلی پیش نیاید.

  • نویسنده : سپیده قائدی