استاندار گیلان در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور با تأکید بر اولویت قراردادن گیلان در طرح جوانی جمعیت گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در اولویت هستند.

جلسه شورای عالی مسکن ظهر امروز به رئیس جمهور و در ارتباط تصویری با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان تشکیل شد.

 اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه با اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهوری در خصوص تسریع در ساماندهی و اجرای دقیق طرح نهضت ملی مسکن در کلیه استان‌های کشور، اظهار کرد: با توجه به دستورات ریاست محترم جمهوری باید در تمامی نقاط گیلان بازرسی‌های دقیق در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحقق یابد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی بازار مسکن توسط دستگاه‌های متولی و نهادهای نظارتی، گفت: باید ساماندهی بازار مسکن به طور دقیق انجام شده و متقاضیان  طرح نهضت ملی مسکن تسهیلات اقدامات لازم در خصوص پرداخت تسهیلات را انجام دهند.

عباسی یکی از نیازهای زوج‌های جوان برای آغاز  زندگی را داشتن مسکن دانست و افزود:  گیلان یکی از پیرترین استان‌های کشور بوده و اجرای طرح جوانی جمعیت باید در اولویت قرار گیرد، از این رو در طرح نهضت ملی مسکن زوج‌های جوان باید در اولویت قرار گیرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه میزان مسکن ساخته شده و متقاضی دریافت مسکن باید مشخص شود، تصریح کرد: یکی‌ از راه‌های ساماندهی و تسریع در روند اجرای درست نهضت ملی مسکن، دریافت آماری دقیق از میزان متقاضیان و همچنین تعداد اراضی موجود و مسکن ساخته شده است که می‌ تواند کمک زیادی به تسریع در روند اجرای درست نهضت ملی مسکن کند.

عباسی با اشاره به کمبود اراضی ساخت مسکن در گیلان، گفت: باید در هر شهرستان اراضی لازم برای تحقق تعهدات گیلان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تهیه شود، زیرا شایسته نیست افراد متقاضی برای دریافت مسکن به شهرستان‌های دیگر مراجعه کنند.

وی با تأکید بر پرداخت مبلغ متعهد شده متقاضیان برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی، بیان کرد:
اگر متقاضیان قادر به پرداخت مبلغ خود نیستند باید افراد دیگر جایگزین شوند زیرا نباید در تحقق این پروژه خللی وارد شود.