علی قیطانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل، در نشست هم اندیشی طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق احداث ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی،گفت: ضمن حمایت از این طرح ،بر ضرورت اهتمام جدی و همراهی تمام دستگاه‌های ذی ربط برای اجرایی شدن آن تأکید داریم.

طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق احداث ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی بر اساس توافق نامه ۵ جانبه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در اردبیل اجرا میشود.

علی قیطانی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در نشست هم اندیشی طرح توانمندسازی اقشار کم برخوردار از طریق احداث ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و برخی از مدیران استان برگزار شد،با اشاره به تفاهم نامه میان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، سازمان بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی گفت: ضمن حمایت از این طرح، بر ضرورت اهتمام جدی و همراهی تمام دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرایی شدن آن تأکید کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل، سرهنگ نوظهور، با بیان اینکه در سال جاری استقرار ۳ هزار سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی در راستای طرح توانمندسازی افراد کم برخوردار سهمیه استان اردبیل است گفت: نصب ۱۲۰۰ پنل خورشیدی با ظرفیت تولید ۵ کیلو وات در ساعت بر روی پشت بام روستائیان مناطق محروم آغاز شده است.

مهندس قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز در این نشست افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، با انعقاد قرارداد با متقاضیان طرح، برق حاصل از تولید نیروگاه های خورشیدی را بصورت تضمینی خرید می نماید.

در این نشست سید کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل، خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال، کمک به معیشت، رفع فقر و توانمندسازی اقتصادی اقشار کم برخوردار ساکن در مناطق روستایی و حاشیه شهرها، افزایش ظرفیت تولید انرژی های پاک و تجدیدپذیر از عمده اهداف طرح مذکور شامل می شود.

در بخش پایانی این نشست، در خصوص ابهامات و سوالات در راستای اجرایی شدن این طرح، شرکت کنندگان ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، جهت تسریع در اجرای موفق برنامه و هدف تعیین پرداختند؛ و در جهت افزایش آگاهی جامعه هدف نظر به تشکیل کارگروه و برگزاری دوره آشنایی، با حضور مدیران اجرایی، یا نماینده ای از شهرستانها تصمیم گیری شد.

 

  • نویسنده : سالار سرداری
  • منبع خبر : نشست هم اندیشی