به دنبال تخریب دیوار دانشگاه و مسدود شدن معابر شهری ناشی از ورود سیلاب‌های اخیر در دانشگاه برخی از نخبگان و شهروندان «ترانشه» در سطح معابر یزد را راهکاری مناسب برای مدیریت این موضوع دانستند و ایجاد این مهم را مطالبه کردند.

 

به گزارش آماج به نقل از خبرگزاری فارس، در پی سیلاب‌های اخیر و وارد شدن خساراتی ناشی از غافلگیر شدن مردم و مسئولان در این خصوص مطالباتی از سوی برخی شهروندان و نخبگان محلی به مطرح شده که به نظر می‌رسد بهتر است مسئولان به ویژه مدیران ستاد مدیریت بحران به آنها توجه داشته باشند.

 

روز دهم اردیبهشت به میزان نیم ساعت ۲۸ میلیمتر باران در محدوده صفاییه یزد توانست شگفتی ببار آورد و در بخشی از دانشگاه یزد از دیواری به ارتفاع یک متر عبور و نهایتا آن را تخریب نماید، بلوار پروفسور حسابی را مثل یک رودخانه ای به عمق ۴۰ سانتیمتر درنوردد. چرا؟

 

زیرا سیل بندهای بالا دست ظرفیت آب را نداشتند و مهمتر از آن مسیل قدیمی که دقیقا از محل بلوار و از میدان عالم و میدان نعل اسبی عبور می‌کرد و در محل پمپ بنزین بلوار دانشجو ادامه یافته خیابان نواب صفوی و از جلوی باغ دولت آباد، آب را عبور می‌داد، را از بین برده بودیم. لذا آنچه امروز خسارت دولت، عموم و مردم است ناشی از یک تصمیم اشتباه از یک مدیر بی‌کفایت و غیر تخصصی است.

 

امیدواریم این تجربه تلخ برای ما بخصوص مسئولین شهر فرصتی شود تا با بررسی مجدد طرح بلوار پروفسور حسابی (مسیل قدیمی) و ادامه آن امکان دوری از یک خطر بزرگتر را بوجود آورند.

 

لذا پیشنهاد می‌نماییم ترانشه‌ای (فرورفتگی مصنوعی در سطح زمین) به عمق ۲.۵ متر و عرض ۳ متر (شبیه بلوار کشاورز تهران) وسط بلوار ایجاد و با زیرگذر از راه آهن عبور و به ادامه مسیل موجود در طرف مقابل بلوار دانشجو متصل گردد.

 

 

  • نویسنده : مبینا اکبری