معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی برای معتادان بهبود یافته در این استان فراهم شود، گفت: مهارت‌آموزی بهبودیافتگان از اعتیاد ضروری است.

به گزارش آماج خبر، بهرام ستاری عصر امروز در نخستین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های لرستان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: زنجیره هماهنگ دستگاه‌های اجرایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید بازآفرینی شود، در همین راستا باید همه ظرفیت‌های مغفولی که در این گردونه مورد بهره‌برداری قرار نگرفته‌است استفاده و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ریشه‌کنی اعتیاد کاری بسیار سخت است، اما با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی می‌توان در کاهش آن نقش ایفا کرد، افزود: اگر بحث مراقبت‌های پس‌از خروج و صیانت از بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده و در رأس آن موضوع اشتغال و به‌کارگیری این افراد پیگیری نشود دوباره به چرخه اول برمی‌گردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه اشتغال و صیانت از خانواده فرد معتاد تکمیل‌کننده پروسه درمان اعتیاد است عنوان کرد: توانمندسازی بهبودیافتگان از اعتیاد به‌ویژه معتادان متجاهر و اشتغال‌زایی برای آنان نقش مهمی در اثربخشی برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر دارد.

 

وی با تأکید به اینکه در آموزش و مهارت‌آموزی باید تمرکز روی حرفه‌هایی داشت که سریع الوصول‌تر به اشتغال ختم شود بیان کرد: نداشتن شغل یکی از مهم‌ترین مشکلات بهبودیافتگان از اعتیاد است و عامل مهمی در بازگشت آنان به اعتیاد به‌شمار می‌رود.

 

ستاری گفت: اگر بتوان برای معتادان رهایافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنان، کار و شغل ایجاد کرد، نه‌تنها از بازگشت آن‌ها به‌سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه مهارت‌آموزی بهبودیافتگان از اعتیاد ضروری است، تصریح کرد: سازمان فنی‌وحرفه‌ای با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان باید در این زمینه هماهنگی لازم را داشته باشد و امیدواریم این هماهنگی‌ها منتج به جامعه‌ای عاری از معتادین شود.

  • نویسنده : شادی شهبازی