به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از مسمومیت شش دانش آموز در یک مدرسه دخترانه در شهر همدان خبر داد.

دکتر رضا طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این خبر اظهار کرد: امروز -دوشنبه ۱۵ اسفندماه- نیز وقوع مسمومیت در یک مدرسه دخترانه در شهر همدان گزارش شد که ۶ نفر توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه تقریباً حال عمومی همه این دانش آموزان خوب است، مطرح کرد: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان مسموم طی روزهای گذشته از بیمارستان مرخص شده اند و مابقی تا ۴۸ ساعت آینده مرخص خواهند شد.

طهماسبی با اشاره به اینکه حال تمام دانش آموزان مسموم مساعد است، خاطرنشان کرد: صرفاً برای آرامش بخشی به خانواده هایشان و اطمینان بخشی روند درمانی به طور کامل با به کارگیری همکاران متخصص و فوق تخصص در رشته های پزشکی چون تنفسی، گوارشی و مسمومیت انجام می گیرد و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته اند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی درباره علامت های شایع در دانش آموزان مسموم بیان کرد: بیماران با علائم تنفسی مراجعه داشته اند و معمولاً گذرا بوده است و با درمان مختصر و علامت درمانی این علائم بهوبد یافته و خوشبختانه بیمار بدحال وجود ندارد.

شنبه ۱۳ اسفندماه ۳۳ دانش‌آموز در مدرسه علاقبندیان شهر همدان و ۴۴ دانش آموز در مدرسه شبانه روزی فاطمه‌الزهرا(س) شهر کبودراهنگ و یکشنبه ۱۴ اسنفدماه نیز ۴۹ دانش آموز از دو مدرسه همدان و ملایر دچار مسمومیت شدند.

  • نویسنده : هستی ابراهیمی
  • منبع خبر : ایسنا