بعد از سرقت میلگردهای پل چم‌بشیر در کرمانشاه، پایه‌های دومین پل نیز به سرقت رفته است و شهرداری از ادامه عملیات ترمیم و بازسازی این پل خبر می‌دهد.

به گزارش آماج خبر ب نقل تسنیم از کرمانشاه، اخیراً موضوع سرقت میلگردهای پل تقاطع همسطح رودخانه چم‌بشیر سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شد به‌گونه‌ای که به‌طور موقت و تا زمان بازسازی پل، مسیر انحرافی به‌منظور کاهش بار ترافیکی ایجاد شد.

برای تصمیم‌گیری درباره ترمیم یا تخریب و بازسازی پل چم‌بشیر مقرر شده بود کارشناسانی موضوع را بررسی و نظر نهایی خود را اعلام کنند که به‌نظر می‌رسد برای بازسازی این پل هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

هرچند باند سرقت این میلگردها شامل سارق و مالخران به‌سرعت دستگیر شدند اما به‌نظر می‌رسد با توجه به مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری موجود در استان مراقبت از زیرساخت‌ها نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها باشد که خسارات غیرقابل جبران مالی و جانی بر استان تحمیل نشود.

البته اخبار سرقت از پل‌های شهر کرمانشاه پایان ندارد و اکنون صحبت از سرقت تعدادی از دستک‌های پل قره‌سو است که شهرداری در حال بازسازی و ترمیم آن است و این حکایت از ادامه‌دار بودن سریال سرقت از پل‌های کلان‌شهر کرمانشاه دارد.

عادل سلیمانی شهردار منطقه یک کرمانشاه از اجرای عملیات ترمیم و مقاوم‌سازی پل قره‌سوی شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این عملیات به‌زودی به پایان می‌رسد.

وی عنوان کرد: در خرداد ماه در گشت‌زنی‌های روتین روزانه منطقه یک متوجه شدیم که تعدادی از دستک‌های زیر پل قره‌سو به سرقت رفته است.

سلیمانی گفت: در همین راستا، همان روز از سایر پل‌های سطح منطقه بازدید کردیم و متوجه شدیم این مشکل برای پل چم‌بشیر نیز پیش آمده است که گزارش لازمه و مستندات همان روز به نهاد‌های ذی‌ربط ارسال شد.

شهردار منطقه یک کرمانشاه با اعلام اینکه بلافاصله پروژه ترمیم، مقاوم‌سازی، بازسازی و بهسازی پل قره‌سو و پل چم‌بشیر به‌عنوان فوریت در دستور کار منطقه قرار گرفت، افزود: با تلاش همکاران، مسیر انحرافی پل چم‌بشیر به‌سرعت و در همان روزهای ابتدایی اجرا شد و به اتمام رسید.

سلیمانی با تأکید بر اینکه “همزمان عملیات ترمیم، مقاوم‌سازی، بازسازی و بهسازی پل قره‌سو را نیز آغاز کردیم” گفت: با توجه به اینکه وسعت کار پل قره‌سو بزرگ‌تر بود، به‌طور قطع کار بیشتر و زمان بیشتری را هم طلب می‌کرد اما با تلاش‌های شبانه‌روزی، این عملیات نیز به روزهای پایانی خود نزدیک شده است.

وی گفت: در تمام مجموعه شهرداری منطقه یک، تمام سعی خود را بر این گذاشته‌ایم که در کمترین زمان ممکن و تا نیمه نخست تیر ماه به پایان رسد.

  • نویسنده : مهدیه عزیز بیگی