رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: مجوز هفت مرکز نوآوری اخذ شده و برای راه‌اندازی زودهنگام آنها در استان تلاش می‌شود.

حبیب ابراهیم‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار آماج خبر افزود: این مراکز نوآوری شامل عسل و فرآورده‌های آن، گیاهان دارویی ،مرکز نوآوری انیمیشن، رسانه و بازی‌های رایانه‌ای است که موجب ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای فناور در این استان به ۲۶۷ واحد رسیده است، بیان کرد: این واحدها در حوزه‌های مختلف فعال بوده و ایده‌های آن در حال تبدیل به تکنولوژی است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: در حال حاضر ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل راه‌اندازی شده و بیشتر محصولات تولیدی این شرکت‌ها قابلیت رقابت در بازار های تجاری را دارند.

او تعداد شرکت‌های تجاری‌سازی شده فناور را ۹۰ مورد اعلام کرد و گفت: با حمایتی که پارک از واحدهای پیش‌ رشد و هسته‌ها انجام می‌دهد سعی بر حمایت از جوانان خلاق و نوآور است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون شکوفایی و خلاقیت در استان افزود: با همکاری آموزش و پرورش این کانون در سه مدرسه ایجاد خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل از فعالیت سه شرکت دانش‌بنیان در بخش گردشگری خبر داد و گفت: دولت از شرکت‌های نوپا در ارایه معافیت‌های مالیاتی،گمرکی و برخی مزایا و مشوق‌های قانونی حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت حمایت ویژه‌ای از واحدهای فناور دارد، اظهارداشت: برای توسعه فعالیت‌های پارک فناوری، ساخت سایت پارک اردبیل در سطح پنج هکتار آغاز شده و پیش‌بینی شده تا پنج سال آینده به اتمام برسد.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

  • منبع خبر : ایرنا