معاون عمرانی استانداری ایلام بر لزوم پرداخت عوارض ۲۶ میلیارد تومانی شرکت‌های نفتی در ایلام تاکید کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، سعید هژبری در خصوص مجموع مانده بدهی و مطالبات معوق وصول نشده از شرکت نفت و گاز غرب کشور مستقر در استان ایلام اظهار کرد: طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ میلیارد تومان مانده بدهی و مطالبات معوق وصول نشده شرکت نفت و گاز غرب کشور در استان است که تاکنون این مبلغ به استان پرداخت نشده است.

وی گفت: از این مبلغ ۱۸ میلیارد تومان مالیات و مبلغ ۸ میلیارد تومان به عنوان ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها محاسبه شده است که شرکت نفت و گاز غرب کشور به عنوان مالیات بر ارزش افزوده باید به شهرداری‌های استان پرداخت کنند.

معاون استاندار ایلام بیان کرد: در حال حاضر مبلغ مذکور از طریق امور مالیاتی بر آورد و مطالبه قطعی شده است و این موضوع باید تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی، اداره کل امور مالیاتی را وصول کننده مطالبات و حقوق مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا بر اساس قانون باید عمل شود و در کنار همکاری و مساعدت‌هایی که به این شرکت‌ها شده، در هر صورت پرداخت عوارض آلایندگی به استان ایلام موضوعی است که مطالبه خواهد شد و باید نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

هژبری تاکید کرد: با توجه به وضعیت شهرداری‌های استان از لحاظ در آمدی و تجهیزات مورد نیاز در صورت جذب این اعتبارات بسیاری از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی