نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:با حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص، و بهره مندی از حضور رهبری حکیم و فرهیخته قطعا مشکلات قابل حل است و هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد.

به گزارش آماج خبر؛ نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی، علی نیکزاد؛ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی  افزود: جمهوری اسلامی ایران که تا به امروز به رغم همه فشارهای بینالمللی و جفای جفاکاران داخلی، با عنایت به الطاف الهی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهبری شایسته و صبورانه مقام معظم رهبری، به یکی از حساسترین مراحل تاریخی خود در تعالی به قدرت و شایستگی در عرصه نظام بینالملل رسیده؛ برای برداشتن گام نهایی نیاز به یک پوستاندازیِ ساختاری و شهامت بازگشت به مسیر اصلی و اولیه انقلاب در برخی بخش‌ها دارد.

وی در ادامه یادآور شد: طبیعی است که پافشاری در این مسیر، موانعی داشته و دارد. جریانهای غربگرا، واپسگرا، متحجر و محافظه کار، جریان‌های سیاسی وابسته به شرق و غرب،و جریانهای وابسته به اسلام جعلی،  تکنوکراتها، پشیمانها و افسردگانِ سیاسی، در این سالها تلاش کردند با دمیدن بر اشرافی گری، ویژه خواری، ترویج ایده‌های لیبرالیستی در اقتصاد و فرهنگ، خصوصی‌سازی بی ضابطه، پولی کردنِ آموزش و پرورش، استحاله فرهنگی، وادادگی سیاسی، خمودگی و خستگی در مدیریت، چشم دوختن به اراده چند کشور خارجی و دهها بلیّه دیگر، حرکت نظام اسلامی را مختل یا منحرف کنند.

نیکزاد با تاکید بر استقرار مجلس انقلابی و روی کار آمدن دولت مردمی، گفت:  پس از هشت سال رخوت و سستی در امور داخلی و سیاست خارجی، مسیری متفاوت برای بازگشت به آرمان‌های اصیل و انقلابی نظام اسلامی را برای کشور گشود و برای تداوم این مسیر  هم نیاز به مراقبت داریم و هم نیازمندِ سرعت و شتاب در حرکت، و دقت و جامعیت در طراحی هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه تاکید کرد: تحول در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سبک زندگی و الگوهای حکمرانی، پس از آواربرداری از ویرانی های ناشی از کم کاری و معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی،نیازمندِ جراحی‌های بزرگ و ایجاد تحول‌های ساختاری در حوزه بانک، تامین مالی، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، تسهیل تجارت، عدالت گستری در توزیع امکانات و اعتبارات، تحول فرهنگی و بازسازی ساختار اجتماعی کشور و ده‌ها محور موضوعی مهم است، و بغرنج ترین مشکلات امروز، معیشت، گرانی و مسکن است. این مشکلات، با وجود ظرفیت‌های متنوع خدادادی در کشور، با حضور جوانانی پرانگیزه و متخصص، و بهره مندی از حضور رهبری حکیم و فرهیخته قطعا قابل حل است و هیچ بنبستی در کشور وجود ندارد.

وی در ادامه یاداور شد: اما حرکت در مسیر تحول، که ابعاد آن در سخنرانی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) مورد تاکید قرار گرفت، نیازمند توجه به چند نکته است؛نخست اینکه: بسترهای تحولخواهی به هیچ وجه به معنی تغییر در شعارهای اصیل انقلاب اسلامی نیست، و بایستی آرمانهای اصیل مُصرَّح در قانون اساسی و بیانات امامین انقلاب، با صدای رسا و بدون رودربایستی فریاد زده شود. نکته بودم تحول بایستی در محور اخلاق حکمرانی،  ناظر به بازگشت به ارزش‌های حکمرانی اسلامی و روحیه غالب در کارگزاران دهه ۶۰ باشد. تاکید بر روحیه مردمی، ساده زیستی، گشاده رویی، پاکدستی، فسادستیزی و مبارزه با اشرافیگری از جمله شاخصه های تحول در این محور است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سوم اینکه این تحول، نیازمندِ اصلاحِ فرایندها و ساز و کارهای معیوب در ساختار اداری کشور است. تحول اداری به ویژه در زمینه افزایش رضایتمندی مردم، مبارزه با غولِ هفتسرِ بروکراسی و دیوانسالاری، شایستهسالاری، جوانگرایی و نخبهگرایی در انتصابها و ایجاد هماهنگی بین ارکان مختلف دولت، ایجاد تحول ساختاری در نظام اقتصادی کشور، تسهیل کسب و کار و تجارت، گرهگشایی از سرمایه گذاری سالم در کشور، حمایت از تولید، اصلاح ساختار تامین مالی طرحهای عمرانی و تولیدی کشور، اصلاح در نظام بانکی کشور، ایجاد چرخش در نظامهای فرهنگی کشور با توجه به حلقه های میانی،حمایت و میدان گشایی برای گروههای مردمی، مساجد و مراکز اصیل فرهنگ و هنر انقلابی، همافزایی و مهندسی دستگاه‌های متعدد فرهنگی، از جمله ی مهمترینِ تحولهاست.این محورهای تحولی، نیازمند تصمیمهای بزرگ است و با تصمیم‌های مَقطعی و مُسَکِّنهایی که فقط درد را پنهان می‌کنند، نمی توان تحول را رقم زد.

نیکزاد در ادامه یاداور شد: استان اردبیل نیز در این سال‌ها دچار کم لطفی‌های مختلف شده است و ضروری است که در دولت سیزدهم که دغدغه عدالت اجتماعی دارد، مورد توجه قرار گیرد. در سه سالی که منتدارِ اعتماد مردم شریفِ اردبیل، نیز، نمین و سرعین، نماینده محترم و محبوب ولی فقیه در استان، مدیران ، نمایندگان محترم و فعالان سیاسی استان بودهام تا مطالبات ایشان را نمایندگی کنم، با همکاری دولت محترم توانسته ایم بخشی از محرومیت‌ها را جبران و اقدامات تحولیِ زیرساختی را در استان آغاز نماییم،اما تکمیل و استمرار این طرح‌ها نیازمند توجه ویژه دولت است.

نماینده مردم اردبیل در ادامه تصریح کرد:  از رئیس جمهور محترم درخواست میکنم تا با نگاهی ویژه، بخشی از این طرحها را سرعت بخشند؛ افتااح راه آهن اردبیل بعد از گذشت حدود دو دهه از آغاز طرح و رسیدن به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، آغاز عملیات اجرایی طرح راه آهن اردبیل به پارس آباد، تخصیص منابع پیش بینی شده در سفر اول دولت سیزدهم اعم از اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی جهت جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی، تخصیص و اجرای طرح آبرسانی پایدار به استان اردبیل، و اختصاص حقابه استان از رود ارس، تکمیل سدهای معیشتی و راههای روستایی و شبکه ارتباطی تلفن و اینترنت و اجرای طرح هادی روستایی در استان، حمایت از شهرداری‌ها با توجه به اهمیت فصل عمران شهری، شروع عملیات اجرایی دانشگاه صنعتی، شروع عملیات اجرایی و تعیین تکلیف واقعی منطقه آزاد، تعیین تکلیف و خارج نمودنِ واگذاری کشت و صنعتهای استان از اصل ۴۴ قانون اساسی، چهاربانده کردنِ تنها راه اصلی اردبیل به مرکز کشور از طریق جاده سرچم، استقلال شرکت برق منطقه‌ای، شروع عملیات اجرایی بروزرسانی ۲۵ میلیون متر مکعب گاز برای توسعه استان، عنایت به تقویت زیرساختهای فرهنگی، میراث فرهنگی و گردشگری، تجارت، مرز، حمایت از کشاورزان و عشایر عزیز و بخش خصوصی واقعی سرمایهگذار در سفر دوم دولت مردمی به استان اردبیل.

نیکزاد در پایان خاطر نشان کرد: در پایان بر خود وظیفه می‌دانم از مردم شریف حوزه انتخابیه و همچنین اعتماد و محبت نمایندگان محترم ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی در سه سال گذشته نهایت سپاس و امتنان را داشته باشم. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته./

  • منبع خبر : مجلس شورای اسلامی