مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: امسال ۲۰ مدرسه جدید با ۲۰۰ کلاس درس به ظرفیت فضاهای آموزشی قم افزوده می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، احمدرضا اجتهادی در آیین بهره‌برداری از چهار طرح آموزشی و فرهنگی، طی سخنانی بیان کرد: ۴۰ پروژه آموزشی در زیربنایی افزون بر ۸۰ هزار مترمربع در قم در حال اجراست.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز پس از انقلاب تاکنون ۲۹۰ پروژه شامل ۲۳ هزار و ۷۶ کلاس درس با حدود ۴۳۹ مترمربع زیربنا احداث نموده‌اند و حدود ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهدا کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم بابیان اینکه سرانه فضاهای آموزشی در سطح کشور حدود ۶ مترمربع است، ادامه داد: سرانه آموزشی در قم ۴.۲ مترمربع است.

وی با بیان این که توسعه هنرستان‌ها یکی از اهداف سند تحول آموزش‌وپرورش است، عنوان کرد: هزینه احداث هنرستان بسیار سنگین است و به همین دلیل در مدارسی که شرایط لازم فراهم باشد، فضاهای کارگاهی هنرستانی احداث می‌شود.

همزمان با هفته دولت، چهار طرح آموزشی و فرهنگی در قم با حضور استاندار قم و معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اعتبار و ارزش ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

  • نویسنده : مریم سعادت‌کاظمی