سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با بخشیدن اولیای دم در این استان خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛

سید محتشم حسینی روز دوشنبه در گفت و گویی از آزادی زندانی بوشهری محکوم به قصاص خبر داد و اظهار کرد: این زندانی پس از ۱۰ سال حبس با کسب رضایت خانواده مقتول آزاد و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه ۱۴ بوشهر از چوبه دار نجات یافت.

 

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴ فقره پرونده قتل عمد که به قصاص نفس محکوم شده بودند، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان و معتمدان و خیرین با پیگیری‌های مستمر توقف اجرای حکم از اولیای دم گرفته شده است.

 

سرپرست اداره کل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه پارسال ۲۷ پرونده قصاص به صلح و سازش در این استان ختم شده است، تصریح کرد: پیش از این زندانی محکوم به قصاص بعد از گذشت ۱۷ سال با کمک و میانجیگری علی دایی، اسطوره ورزش ایران و رضایت اولیای دم از زندان مرکزی بوشهر آزاد شده بود.

 

حسینی عنوان کرد: اگر فرهنگ گذشت، صبوری و صلح و سازش در کشور نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

 

حسینی ادامه داد:

برای گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش می‌شود و به همین منظور در راستای کاهش پرونده‌های قضائی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده می‌شود.

 

  • نویسنده : فهیمه نشاطی فر