استاندار ایلام امروز در سفر به هلیلان ضمن بازدید از گلخانه هیدرپونیک، طرح پتروشیمی و حضور در زردلان گرمسیر ، دیدار با خانواده شهدا و شرکت در نشست شورای اداری شهرستان ، پل جزمان را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، دکتر حسن بهرام‌نیا روز جمعه در بدو ورود به هلیلان به مزار شهدای گمنام این شهرستان رفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود استاندار ایلام در این مراسم معنوی اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و گفت: آغاز سفر به شهرستان را با یاد و نام این عزیزان متبرک کرده ایم و امیدواریم در مسیر شهدا بتوانیم در رفع مسائل و مشکلات مردم و خدمتگزاری صادقانه به آنان گام برداریم.

دکتر بهرام نیا با انتقاد از عدم تسریع در آغاز پروژه راه دسترسی به گلزار شهدا گفت: با وجود  اینکه ۷۰۰ میلیون تومان برای راه دسترسی و ساماندهی گلزار شهدای گمنام در ۲۸ اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است، اما با وجود اعتبارات در دسترس، باید پروسه ترک تشریفات انجام می‌ شد که این کار انجام نگرفته است.

 وی در ادامه دستور داد که در کمترین زمان ممکن این طرح به سرانجام برسد.

بازدید دکتر بهرام نیا استاندار ایلام از طرح گلخانه هیدروپونیک هلیلان

 بهرام‌نیا  از طرح گلخانه هیدرو پونیک این شهرستان بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات این طرح قرار گرفت.

گلخانه هیدرپونیک هلیلان وابسته به موسسه کوثر زیر نظر بنیاد شهید با ۱۳هکتار مساحت، مساحت مفید سالن تولید ۷/۲هکتار در سال ۱۳۹۹ فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

فاز دوم این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید و محصولاتی نظیر صیفی جات شامل گوجه، فلفل رنگی، خیار و … در این مجموعه تولید می شود.

بازار مصرف صادرات این گلخانه کشورهای همجوار و استان های همسایه است.

عملکرد این مجموعه در واحد سطح حداقل ۱۰ برابر تولید در فضای باز و مصرف آب یکدهم مصرف در روش سنتی اشتغال زایی به ازای هر هکتار ۱۰ نفر مستقیم و ۲۰ نفر غیر مستقیم اشتغالزایی دارد.
  در حال حاضر در این مجموعه ۱۲۳ نیروی بومی مشغول به کار است

  • نویسنده : زهرا شهبازی