رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هیچ‌گونه کمبودی در خصوص کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد.

سید عماد شاهرخی ظهر امروز در جلسه شورای معاونان سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی اظهار داشت: این نمایشگاه برای اولین بار با حضور بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه میوه‌ها با قیمتی بیش از ۱۰ درصد کمتر از قیمت بازار عرضه می‌شود، افزود: میوه‌ها دارای کیفیت بسیار مطلوبی است و قابل‌قیاس با میوه‌های عرضه‌شده در فروشگاه‌های معمولی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی درباره کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد، عنوان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده‌شده برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان هیچ‌گونه کمبودی در سطح بازار وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم رفع تداخلات اراضی است، بیان کرد: تداخلات اراضی و اختلافات کشاورزان و منابع طبیعی تا پایان سال ۱۴۰۲ رفع و تا سال ۱۴۰۴ اسناد کشاورزی برای همه کشاورزان صادر می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه کمیسیون‌های رفع تداخلات تعطیلی ندارد، گفت: در رفع تداخلات تاکنون جزو استان‌های برتر بوده‌ایم و با برنامه‌ریزی و اهتمام بیشتر باید رتبه پنج کشوری را حفظ و آن را ارتقاء دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در راستای صدور سند نیز اداره‌کل ثبت و اسناد این استان پای کار است، تصریح کرد: صدور سند برای کشاورزان به نفع سازمان است، زیرا از قطعه‌بندی و خردشدن بیشتر اراضی جلوگیری می‌شود و به کشاورزان و اراضی آنها هویت می‌دهد.

شاهرخی با بیان اینکه یکی از موارد مورد تأکید وزارت جهاد کشاورزی، ارائه آمار دقیق است، اظهار داشت: آمار اشتباه باعث اختلاف در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها در سطح کلان شده و قطعاً استان‌ها از این اختلاف متضرر می‌شوند.

وی با اشاره به واگذاری حواله کود در مراکز دولتی دلفان به‌صورت پایلوت، افزود: این طرح باید آسیب‌شناسی شود و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد در سایر شهرستان‌ها نیز اجرایی شود.

  • نویسنده : علیرضا بهاروند