مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه در استان خبر داد و گفت: در این راستا امسال ۵۲ سایت تلفن همراه در استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی سملیان با تبریک روز جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمام شهرهای ۴۰ گانه استان بوشهر به سرویس‌های نسل سوم و چهارم اینترنت دسترسی دارند اظهار داشت: در این راستا ۵۸۴ روستای استان معادل ۹۴ درصد دارای پوشش مناسب تلفن همراه یا سرویس تلفن ثابت هستند.

وی از برخورداری ۵۴۲ روستا از سرویس مکالمه همراه اول و بهره‌مندی ۴۱۲ روستا از ایستگاه تلفن همراه ایرانسل خبر داد و گفت: در این راستا در سال ۱۴۰۰ طرح‌های مهم توسعه زیرساخت تلفن همراه راه‌اندازی شد و ۳۲ سایت تلفن همراه روستایی، ۴۴ سایت شهری و ۱۱ ایستگاه تلفن همراه جاده‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴۸ میلیارد تومان راه‌اندازی و سبب بهبود پوشش مکالمه و تقویت اینترنت شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از توسعه زیرساخت‌های تلفن همراه در استان خبر داد و گفت : هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی و از این تعداد، ۹۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.

سملیان بهینه‌سازی ارتباطات را یکی از شاخص‌های پیشرفت پایدار و جمعیت معکوس به روستاها دانست و بیان کرد: در روستاهای در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز سبب فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود.

وی باتأکید بر توسعه اینترنت با کیفیت در نقاط مختلف استان خاطر نشان کرد: در این راستا امسال ۲۵ سایت روستایی، ۱۸ ایستگاه شهری و ۹ سایت جاده‌ای تلفن همراه در مجموع ۵۲ سایت تلفن همراه در شهرها، روستاها و جاده‌‌های استان با سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد تومان راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی فیبر نوری در نقاط مختلف خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر ۴ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان بوشهر راه‌اندازی شده و اکنون در شهر بوشهر این شبکه در حال توسعه است.

سملیان با بیان اینکه برای شهر بوشهر ۴۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری طراحی شده است تصریح کرد: تاکنون عملیات ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده و در اجرا این طرح ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر در عرصه ایجاد شبکه فیبر نوری جز ۴ استان برتر کشور است افزود: در این زمینه سال گذشته پشتیبانی فیبر نوری در نقاط حساس مانند جزیره خارگ اجرا شد تا کمترین اختلال داشته باشیم.

 

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی