ملی‌پوش والیبال نشسته با گلایه از نداشتن بازی‌های دوستانه برون‌مرزی، گفت: حدود یک سال است که در اردو تیم ملی هستیم، اما نزدیک به چهار سال است که هیچ اردو برون‌مرزی نداشته‌ایم. قطعاً این موضوع برای رسیدن به نتیجه بهتر لازم است و باید سرمایه‌گذاری در این رشته بیشتر شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایسنا، زینب ملکی، با اشاره به مسابقات جهانی آبان‌ماه و اهمیت بازی‌های تدارکاتی در کسب نتیجه بهتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک سال است که در اردو تیم ملی هستیم و برای رسیدن به بیشترین هماهنگی تلاش می‌کنیم، اما طبیعی است که برای نتیجه بهتر باید مسابقات تدارکاتی و دوستانه داشته باشیم. این در حالی است که از حدود چهار سال پیش تاکنون، اردو و سفر برون مرزی نداشته‌ایم و در این زمینه بسیار بی تجربه‌ایم.

وی افزود: از سوی دیگر حریفان آسیایی که سال آینده باید با آن‌ها رقابت کنیم، در حال آماده‌سازی و انجام بازی‌های تدارکاتی زیادی هستند. این موضوع شرایط و کسب نتیجه را برای ما دشوار می‌کند.

این بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان، تأکید کرد: تیم پرقدرت و جوانی داریم و بسیار با انگیزه تلاش می‌کنیم، اما باید سرمایه‌گذاری در این رشته بیشتر شود.

ملکی تصریح کرد: به لطف خدا شاهد کاهش تعداد معلولین در جامعه هستیم و مبتلایان به فلج اطفال کمتر شده‌‍اند، اما باز هم باید به این حوزه توجه شود. برگزاری دوره‌های استعدادیابی‌ می‌تواند امید را در دل هر کسی که با این محدودیت مواجه است زنده کرده و حتی مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد.

وی درباره برنامه تمرینات تیم ملی، توضیح داد: از امروز (۱۹شهریور) یازدهمین مرحله اردو تیم ملی آغاز شده و آبان ماه نیز به مسابقات جهانی اعزام خواهیم شد. لیگ والیبال نشسته نیز پس از مسابقات جهانی آغاز می‌شود.

ملکی از آغاز رقابت‌های لیگ باشگاهی این رشته پس از مسابقات جهانی بوسنی خبر داد و گفت: احتمال دارد مسابقات امسال به طور رفت و برگشتی برگزار شود. پیش از این مسابقات لیگ به‌صورت مجمتع و در ۳ دوره رفت، برگشت و نهایی برگزار می‌شد، اما امسال صحبت‌هایی مبنی بر برگزاری به طور رفت و برگشتی مطرح شده که البته هنوز قطعی نیست.

وی یادآور شد: جلسه لیگ هنوز برگزار نشده و احتمالاً در آینده با تشکیل این جلسه، تصمیمات لازم برای آغاز لیگ پس از مسابقات جهانی اتخاذ خواهد شد.

 

 

  • نویسنده : نگین جان نثاری