اقدام اخیر در کشور سوئد نشان دهنده عجز، ناتوانی و درماندگی جریان‌های زر و زور و تزویر و شکست پروژه پر هزینه اسلام هراسی غرب است که وحشت زده از گسترش اسلام و نگران از مجذوب شدن انسان‌های آزاده دیگر به معارف اصیل و عمیق فطری بشری هستند

حجه الاسلام والمسلمین خواجه پور در آئین خطبه اول گفت: ناامیدی، بهانه جویی، خود کم بینی و راحت طلبی از مواردی است که مانع همت انسان میشود.

ناامیدی یکی از  مسائلی  است که متاسفانه جلوی همت عالی را از خیلی ها گرفته است جوان اگر مرتکب گناهی شود از بخشش خدا ناامید می‌شود و همین ناامیدی است که باعث ادامه دار شدن گناه شخص می‌شود در حالی که خداوند متعال در قرآن فرمود: «لا تقنطوا من رحمة الله» هیچگاه از درگاه من ناامید نشوید و اگر مرتکب گناهی شدید با توبه کردن آن را می بخشم «ان الله یحب التوابین»خداوند توبه کنندگان را دوست دارد توبه کنندگانی که بعد از توبه، آن گناه را مرتکب نشود.

خداوند متعال می فرماید اگر توبه کردی من گذشته ات را نادیده میگیرم. «یبدل الله سیئاتهم حسنات» گناهان را تبدیل به حسنات می کند.

پیامبر گرامی اسلام فرمود:«التائب من الذنب کمن لا زنب له» انسانی که توبه می کند مثل کسی می‌ماند که گناه نکرده است این خداست که زیبایی ها را آشکار و زشتی ها را می پوشاند.

حر بن یزید ریاحی اگر می‌خواست به گذشته فکر کند که کربلایی نمی شد چون در اینصورت قطعا ناامید میشد. او با فکر کردن به آینده و امیدواری که در وجودش نقش بست کنار اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار گرفت و شربت شهادت نوشید.

یکی دیگر از مواردی که جلوی همت عالی انسان را میگیرد بهانه جویی است‌.افرادی که شکست و کوتاهی را قضا و قدر الهی می دانند، مشکلات و موانع را بزرگ جلوه می دهند ، دائم به مقایسه با افراد ضعیف تر از خود می پردازند، افرادی هستند که توجیح و بهانه جویی میکنند و این خود مانع رشد و بلند همتی انسان می شود‌.

انسان خوب عطر خاصی دارد. حضرت یعقوب وقتی از یوسف (ع) دور بود نیز می فرمود: بوی یوسف را استشمام می کنم در حالی که حضرت یوسف که عطر نزده بود بلکه ایمان خالص یوسف او را معطر کرده بود.

پیغمبر اسلام وقتی به مدینه آمد، فرمود: از سوی یمن بوی خوشی می آید؛ بوی بهشت می آید. این بوی خوشی که حضرت می فرمود، اویس قرنی بود که وقتی آمد حضرت را ندید ولی پیامبر بوی او را استشمام کرد.

برخی ها فرافکنی می‌کنند و می‌گویند ما که معصوم نیستیم و دست به گناه میزنند؛ اینها بهانه جویی است و سابقه سیادت ندارند.سلمان فارسی نه  سابقه ی سیادت داشت،نه از بنی هاشم بود و اجداش هم مسلمان نبودند؛ با این حال پیغمبر فرمود: «سلمان منا اهل البیت» سلمان از  اهل بیت من است چون آنقدری رشد کرده بود که بهانه جویی در انجام گناه نکند و در مقابل اون  پسر نوح پیامبر که از لحاظ رشد تنزل کرده بود که  «انه لیس من اهلک» از اهل خانواده نوح به حساب نیامد.

امام صادق علیه السلام فرمود: به لقمان گفتند تو چرا لقمان شدی ؟ چهره تو که سیاه است، حسب و نسب معروفی هم که نداشتی، پول زیادی هم  نداشتی؟! لقمان گفت: نه، من شکم ،کلام و چشمم را کنترل کردم تا به اینجا رسیدم.

اگر انسان شکم ،کلام و چشمش را کنترل کند به جایی می‌رسد که به جز خدا کسی را نمی‌بیند؛  پس به طور خلاصه عرض کنم چرا کم همت هستیم،چرا احساس سستی می کنیم ؟ چهار عامل ذکر شد: یک خود کم بینی دو راحت‌طلبی سه ناامیدی و چهار بهانه‌جویی.

خواجه پور در ادامه افزود: نکته اول ، اهانت غربی‌ها به قرآن کریم است که در اول بهمن ماه جاری در سوئد قرآن کریم مقابل سفارت ترکیه سوزانده شد . این اقدام از سوی دولت و پلیس سوئد دارای مجوز بوده و آن را در پوشش آزادی بیان توجیه می کنند. اولاً این حرکت خصمانه و خبیثانه سوئدی ها را محکوم می‌کنیم و ثانیاً باید عرض کنم که آزادی بیان به معنای اهانت و تخریب سایر عقاید نیست و اینها به این بهانه دست به اهانت و خیانت بزرگی زدند و ثالثاً توهین به قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی را میتوان یک اقدامی سیاسی دانست . باید عرض کنم این اهانت به اسلام ، در غرب اولین باری نیست که صورت گرفته ؛ بلکه یکی از اهانت ها، کتاب آیات شیطانی که توسط سلمان رشدی علیه مقدسات ما از جمله قرآن کریم نگاشته شده است.

ونگوگ خبرنگار و فیلم ساز هلندی به مقدسات اسلام توهین کرد و در سال ۲۰۰۴ در فیلمی به نام «تسلیم» مفاهیم اسلامی را مورد اهانت قرار داد که مورد برانگیخته شدن احساسات و اعتراضات مسلمانان جهان شده است چند وقت پیش روزنامه شارلی ابدوی فرانسه به مرجع عالیقدر، رهبر عزیزتر از جانمان اهانت کرده است کاریکاتورهای موهن علیه پیغمبر اسلام ساخته شد آیا اینها معنایش آزادی بیان است. خوب غربی ها در جنگ ترکیبی صددرصد شکست خوردند با اینکه جنگ ترکیبی به راه انداختند آخرین رفتارشان همین بود که به عقاید مسلمانان جهان اهانت کنند قطعاً این اهانت کنندگان به سزای اعمال خود خواهند رسید و خداوند متعال هم در قرآن می فرماید در رابطه با عذاب الهی عجله نکنید اما ما به عنوان مطیعیان محض قرآن این حرکت را محکوم و به آنها می‌گوییم با سوزاندن قرآن کلام خدا از بین نمی رود و هتاکان به قرآن و پیغمبر و رهبر عزیزتر از جانمان باید محاکمه و به سزای عملشان برسند کسی که به قرآن کریم اهانت کند مفسد فی العرض است و باید به اشد مجازات محکوم گردد

ملت‌های مسلمان در مقابل این هتاکی ها سکوت نمی کنند بلکه امروز هم با حضور در خیابانها این حرکت وقیحانه را محکوم خواهند کرد و خواهان مجازات شدید هستند و از هتاکان می خواهیم که به این اهانت‌ها خاتمه دهند وگرنه پاسخ مسلمانان جهان سخت خواهد بود

در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم ایام الله دهه فجر را به همه فجر آفرینان تبریک عرض می کنم

«دهه فجر فرصت مناسبی است برای میثاق با انقلاب و دستاوردهای آن»

الحمدالله ملت ایران با جهاد و مقاومت در سایه ایمان و اتکال به خداوند متعال و با هدایت مقام معظم رهبری حفظه الله هندسه جهانی قدرت را تغییر داده و در این شرایط حساس امروز و در جنگ پیچیده و چندلایه ترکیبی دشمن پاسداشت پیروزی انقلاب باید بهتر از سنوات گذشته انجام گیرد مردم عزیز باید قدر این انقلاب را بدانند با پیروزی انقلاب اسلامی نعمتهای زیادی عائد و واصل ملت بزرگ ایران اسلامی شده است

«با پیروزی انقلاب اسلامی استقلال، عزت و شرافت ملت برگردانده شد» 

آمریکایی که یک زمانی برای این ملت تصمیم میگرفت با پیروزی انقلاب اسلامی در هم کوبیده شد انقلاب اسلامی هیمنه دشمنان را در هم شکست و دست اجانب و دشمنان را از ملت کوتاه کرد. دهه فجر عیدی است که یک تاریخ سرتاپا ظلم و طغیان را قطع کرد. چه چیزی باعث این پیروزی شد؟ در یک کلمه وحدت و انسجام ملت و در راس، وجود یک رهبر الهی باعث پیروزی شد.

کارآمدی انقلاب هم این است که ۴۳ سال روی پای خود ایستاده و گرنه انقلاب های کشور های دیگر چون ناکارآمد بودند از بین رفتند.

شما قبل از انقلاب و در حین انقلاب و تاکنون را در نظر بگیرید به نتیجه خواهید رسید که آمریکا دشمن اصلی ایران اسلامی است ؛ همان آمریکایی که شبانه روز برای براندازی این نظام تلاش می‌کند ،همان آمریکایی که شبانه روز تحریم و تهدید می‌کند، همان آمریکایی که تروریسم تولید می‌کند، همان آمریکایی که دم از حقوق بشر میزند اما در کمتر از چهار هفته دوازده نفر از شهروندان خودش را با اسلحه می کشد.

قبل از انقلاب ما هیچی نداشتیم ؛ نه عزت داشتیم، نه انقلاب بود ،نه رهبر دینی ونه حقوق شهروندی رعایت می شد.

 

خواجه پور گفت: الحمدالله در این ایام شاهد بارش برف و باران الهی هستیم . خدا را شاکریم از این نعمت بزرگ همه مسئولان امدادی فرماندار محترم، هلال احمر شهرستان، ستاد بحران استان و شهرستان و راهداری استان و شهرستان همه در امدادرسانی به مردم انصافاً تلاش کردند من از همه مسئولان که در این ایام برفی و بارانی مردم را،رانندگان را و دانش آموزان زیلایی را جهت شرکت در کنکور کمک کردند تشکر می کنم و از خداوند متعال توفیق روز افزون را برای همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئلت می‌نمایم نکته چهارم روز چهارشنبه ولادت با سعادت امام محمد تقی جواد الائمه می باشد که این روز را به همه دوستداران اهل البیت تبریک عرض می کنم

امامان ما از جمله امام جواد علیه السلام اهل جود و بخشش بود و او در سخت ترین شرایط جود و بخشش داشت او در دامن بانوی پاکدامن و پدرش امام رضا علیه السلام تربیت یافته که هم ما باید ویژگی های اخلاقی و رفتاری این امام همام را پیروی کنیم

در ماه رجب المرجب قرار داریم ماه رجب ماه فرصت هاست، ماه بخشش و مغفرت است،ماه جود و بخشش است ماه زدودن آلودگی‌های قلب است، ماه راز و نیاز با خداست.

مهم ترین اعمال این ماه روزه گرفتن و اعتکاف است پروردگارا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان.

  • نویسنده : عباس عطایی پور
  • منبع خبر : روابط عمومی ستاد نماز جمعه مارگون