استاندار بوشهر گفت: تلاش اهالی رسانه همراه با نقد منصفانه، زمینه ساز توسعه و حل مشکلات جامعه است.

به گزارش آماج خبر به نقل از صدا وسیما، احمد محمدی‌زاده در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با تسلیت ایام شهادت امام علی علیه‌السلام و گرامیداشت یاد و خاطره در گذشت خبرنگار پیشکسوت علی پیرمرادی، خبرنگاران را معاون پنجم استانداری دانست و اظهار داشت: هر ۵ معاون استاندار در این نشست حضور دارند و تلاش همه خبرنگاران پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

 

وی باتأکید بر توجه اصحاب رسانه به جهاد تبیین افزود: در تحقق و عملیات شدن جهاد تبیین باید همه خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش کنند.

 

استاندار بوشهر باتأکید بر انعکاس دستاورد‌های انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها گفت: خدمات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه با رژیم وابسته به استکبار جهانی آمریکا است که باید در ابعاد گوناگون تبیین و انعکاس داده شود.

 

محمدی‌زاده تأکید کرد: توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و تسریع در اجرا طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.

 

وی توسعه گردشگری را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به حضور بیش از ۹ میلیون گردشگر و مسافر در استان گفت: نیمه دوم سال زمینه حضور گردشگران و مسافران به استان فراهم می‌شود و در این راستا از دی ماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین امسال ۸ تا ۹ میلیون مسافر و گردشگر وارد استان بوشهر شد.

 

استاندار بوشهر با اشاره به رتبه دوم جذب گردشگر استان در کشور افزود: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی به‌عنوان دومین استان گردشگرپذیر کشور معرفی شد.

 

محمدی‌زاده از معرفی فرماندار دشتستان خبر داد و بیان کرد: فرماندار دشتستان برای انجام مراحل اداری به وزارت کشور اعلام و به‌زودی معرفی می‌شود.

 

وی یکی از منابع مهم تأمین آب شرب استان را آب‌شیرین‌کن دانست و افزود: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های مختلف در حال اجرا است که آب‌شیرین‌کن وحدتیه به ظرفیت ۵ هزار مترمکعب بر اساس وعده مجری طرح، خرداد ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

 

استاندار بوشهر گفت: شاخص ترین عملکرد ما در این استان وحدت است و تلاش شده این مهم که کم نظیر است بستری برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم در جامعه حاکم شود.

 

محمدی زاده با بیان اینکه رسانه ها در نیمه دوم سال در زمینه امید آفرینی ارزیابی می شوند اظهار داشت: مهمترین خواسته رهبر معظم انقلاب در این شرایط امید آفرینی در جامعه است و رسانه ها بعنوان سربازان فرهنگی مسئولیت مهمی در این زمینه برعهده دارند.

 

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی از سوی ضد انقلاب، دشمنان داخلی و خارجی با موضوع یاس آفرینی مورد هدف قرار گرفته و تلاش می کنند با مایوس کردن مردم نظام را به چالش بکشانند.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه در این شرایط سخت این وظیفه رسانه ها است که بعنوان سربازان فرهنگی با امید آفرینی به آینده در مقابل این هجمه دشمن ایجاد سد کنند گفت: همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی بدانند همه در یک کشتی قرار داریم و همه برای سربلندی این نظام که ثمره خون هزاران شهید است باید تلاش کنیم.

 

به گفته محمدی زاده امید آفرینی در جامعه به شتاب گرفتن کارها کمک می کند و این کار تنها با حضور همه آحاد جامعه امکان پذیر است بر همین اساس باتوجه به اینکه امروز فضای استان بوشهر رسانه ای است پس همه قشرها و گروه‌ها به خصوص سربازان جبهه فرهنگی باید بر طبل امید آفرینی بکوبند.

 

وی توزیع عادلانه بودجه در شهرستان‌ها، ساماندهی هیات مدیره شهرک‌های صنعتی، فعال کردن تعاونیهای مرزنشینان به دلیل نقش آنها در معیشت مردم بعد از ۱۲ سال رکود، گرفتن مجوز سفر برای ۹۰۰ شناور و لنج هایی که به سفر نرفتند و الزام آنها به آوردن کالاهای تجاری و اساسی مورد نیاز مردم تا بازار با کمبود کالا روبرو نشود را از جمله اقدامات و گامهای مهم مدیریت ارشد استان در سالجاری عنوان کرد.

 

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به نهضت جهش تولید مسکن بعنوان مهمترین سیاست دولت جهادی و انقلابی سیزدهم گفت: افرادی که در این طرح ثبت نام و نام آنها بعد از پالایش بعنوان متقاضیان حائز شرایط مشخص شده نسبت به پرداخت آورده ۴۰ میلیون تومانی خود اقدام کنند.

 

محمدی زاده افزود: یکی از دلایلی که مردم نسبت به پرداخت آورده اولیه اقدام نمی کنند اعتماد نکردن به طرح است و این رسانه ها هستند که باید نسبت به ایجاد اعتماد و ترغیب مردم به مشارکت در نهضت جهش تولید مسکن گام بردارند تا زمینه خانه سازی در جامعه فراهم شود چرا که این امر موجب توسعه اقتصاد و اشتغال در جامعه می شود.

  • نویسنده : زهرا گنجی