مربی سابق ذوب‌آهن گفت: ما در خط میانی و حمله بازیکنان بسیار خوبی داریم که در این مدت فرصت بازی کردن نداشتند و می‌توانند جای طارمی و یا آزمون را پرکنند و غیبت آنها دردسرساز نخواهد شد.

رسول کربکندی در اصفهان، درباره بازی امروز تیم ملی ایران مقابل عراق اظهار داشت: عراق در چند سال اخیر تبدیل به گربه سیاه ما شده بود و چون فوتبال ما با عراق هم‌خوانی نداشت، مقابل این تیم به مشکل برمی‌خوردیم، اما در ۲ بازی اخیر ما به راحتی عراق را شکست دادیم و آن تابو شکسته شد. با این حال عراق می‌تواند فردا برای ما دردسرساز باشد، خصوصاً که تعدادی از بازیکنان اصلی ما به دلیل مثبت شدت تست کرونای‌شان و شرایط بد جوی دچار مشکل شده‌ و در بازی حضور ندارند.

وی تصریح کرد: عراق به امتیاز بازی امروز نیاز زیادی دارد و طبیعی است که یک بازی دفاعی ارائه دهند و بنای کارشان را روی ضدحملات خواهند گذاشت. اگر بتوانیم گل نخست بازی را به ثمر برسانیم، عراق مجبور خواهد شد که مطابق میل ما بازی کند و با خارج شدن از لاک دفاعی، فضای بهتری را در اختیار ایران قرار دهد.

مربی سابق ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: عراق تیم باکیفیتی است و بازیکنان این تیم بسیار متعصبانه و باغیرت بازی می‌کنند و فوتبال محکم و خشنی را به نمایش می‌گذارند. عراقی‌ها روی نتیجه بازی مقابل ایران حساسیت بالایی دارند و با انگیزه زیادی به میدان خواهند آمد. بازیکنان باید بسیار باهوش و حساب شده عمل کنند و در فاز دفاعی منسجم باشند تا مقابل عراق گلی دریافت نکنیم؛ اگر عراق موفق به گلزنی شود، در لاک دفاعی فرو می‌رود و روبه اتلاف وقت خواهد آورد تا به هر قیمتی از نتیجه حراست کند. با این تفاسیر امیدوارم که بازیکنان ما بتوانند گل نخست را به ثمر برسانند تا کار ما برای برد راحت شود.

کربکندی با اشاره به مثبت شدن نتیجه تست کرونای تعدادی از ملی‌پوشان ایران و احتمال غیبت طارمی در بازی امروز به دلیل شرایط نامساعد جوی گفت: طارمی بازیکن بزرگی است اما در بازی قبلی هم حضور نداشت و ما پیروز میدان شدیم. خوشبختانه تیم ما نیمکت قوی دارد و بازیکنان ذخیره از نظر فنی با بازیکنان اصلی هم تراز هستند. ما در خط میانی و حمله بازیکنان بسیار خوبی داریم که در این مدت فرصت بازی کردن نداشتند و می‌توانند جای طارمی و یا آزمون را پر کنند و غیبت آنها دردسرساز نخواهد شد. بازیکنانی مثل انصاری‌فرد، کاوه رضایی، شهاب زاهدی، سامان قدوس و جهانبخش بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند که در تیم‌های خودشان جزو کلیدی‌ترین مهره‌ها به شمار می‌آیند و می‌توانند در خط حمله، بازی آزمون و یا طارمی را پرکنند. از طرفی ما در خانه بازی می‌کنیم و همین مسئله شرایط را به سود ما تغییر خواهد داد.

وی با اشاره به دعوت فرشاد فرجی و سروش رفیعی به اردوی تیم ملی گفت: سروش از بازیکنان خوب و پرتلاشی است که فرصت حضور در تیم ملی را نداشته و این دعوت می‌تواند برای او تبدیل به یک سکوی پرتاپ شود تا توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد. تنها دعوت فرجی به تیم ملی جای بحث دارد و شاید بازیکنان بهتری هم وجود داشتند که به تیم ملی دعوت شوند اما به هر حال نظر اسکوچیچ قابل احترام است.

  • نویسنده : نگین جان نثاری
  • منبع خبر : تنسیم