حمید آذریان؛ معاون هماهنگ کننده سپاه شهرستان چابهار  با اشاره به خدمات رسانی بسیج و سپاه به مردم آسیب دیده از بارندگی بیان کرد: سپاه و بسیج بر اساس وظیفه ذاتی خود در کنار ستاد بحران و دستگاه های امدادی برای تخلیه آب از مناطق مختلف با تمام ظرفیت وارد میدان شدند.

 

 

وی افزود: پس از شتاب گرفتن بارندگی از ۸ دی ماه در چابهار نیروهای بسیجی و گروه های جهادی به حالت آماده باش در آمدند و با همکاری ستاد بحران به مردم آسیب دیده از بارندگی در حاشیه شهر و روستا انجام شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه چابهار تصریح کرد: محلات آسیب پذیر حاشیه شهر از مناطقی بود که نسبت به سایر نقاط بیشتر دچار آبگرفتگی شد و آب های سطحی وارد کپرها شده و خسارتی را به اموال مردم وارد کرد.

 

وی گفت: انتقال و اسکان مردم آسیب‌دیده به چهار نقطه امن که از قبل تهیه شده بود، تهیه مایحتاج اولیه و غذای گرم، اعزام گروه های بسیج به نقاط آسیب دیده نگور، باهوکلات، پلان و تیس با همکاری پایگاه های بسیج انجام شد.

 

وی ادامه داد: ۲۴ گروه جهادی ۲۲ نفره در حال خدمات رسانی به افراد آسیب دیده هستند.

 

آذریان اظهار کرد: لایه روبی خانه ها، پاکسازی معابر، هشدار باش ها توسط گروه های جهادی و اطلاع رسانی در فضای مجازی، جابجایی افراد کپرنشین به اسکان موقت، صرف غذا در سه وعده صبحانه – نهار – شام در هر واحد ۲۵۰ پرس پخت غذای گرم در سه روز متوالی انجام شده است.

 

وی افزود: توزیع پلاستیک به ۸۵ منزل، تهیه ۱۰ توپ پلاستیک توسط خیرین و مردم، توزیع پتو، پخت ۷۰۰ نان و توزیع بین مردم، آماده کردن دو سوله ورزشی و کف کش برای خالی کردن آب در منازل توسط بسیج دانشجویی از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سپاه چابهار است.

 

معاون هماهنگ سپاه چابهار با اشاره به مقاوم سازی کپرها در حاشیه شهر با کمک پلاستیک در برابر بارندگی‌ آتی اذعان کرد: یکی از اقدامات سپاه در خصوص مقاوم سازی در برابر بارندگی آتی، تهیه و توزیع عایق پلاستیکی جهت جلوگیری از نشت باران درون کپر است.

 

آذریان با بیان اینکه نیروهای بسیج و سپاه برای خدمات‌رسانی به مردم آسیب دیده تا انتهای رفع بحران در منطقه حضور خواهند داشت، گفت: نیروی انسانی پاسدار و گروه های جهادی به مناطق آسیب دیده از بارندگی وسیل اعزام شدند و حضور نیروها تا زمان نیاز مردم در منطقه خواهد بود.

  • نویسنده : محمد جدگال