سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم با اشاره به تغییر و تصویب نرخ جدید سرویس مدارس قم، گفت: نرخ سابق سرویس مدارس سبب شده بود تا رانندگان تمایلی برای فعالیت در این حوزه نداشته باشند.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی نیک در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: نرخ سابق سرویس مدرسه به ازای هر دانش‌آموز ۲۷۵ هزار تومان تعیین‌شده بود که با پیشنهاد مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و همچنین تصویب شورای اسلامی شهر، افزایش یافت.

وی ادامه داد: در نرخ جدید سرویس مدارس که از ابتدای سال جاری امسال اجرا خواهد شد سرویس مدرسه با پراید و تیبا و خودروهای مشابه با ۴ دانش‌آموز ۲۸۱ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۲۹ هزار تومان تعیین شد.

نیک ادامه داد: نرخ سرویس مدرسه با سمند و پژو و خودروهای مشابه با ۴ دانش‌آموز ۳۰۵ هزار تومان با تعطیلی پنجشنبه و بدون این تعطیلی ۳۵۷ هزار تومان در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی قم ابراز کرد: همچنین نرخ سرویس مدرسه با خودروی ون با تعطیلی پنجشنبه ۱۸۷ هزار تومان و بدون این تعطیلی ۲۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان تصویب‌شده است.

نیک بابیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی سرویس مدارس، وظیفه ساماندهی و احراز صلاحیت رانندگان برعهده شهرداری است، گفت: بسیاری از مدارس غیرانتفاعی و خاص به خاطر پرداخت هزینه بالا به رانندگان سرویس مدارس سبب شدند تا مشکلاتی در تأمین سرویس مدارس عادی به وجود بیاید.

وی اضافه کرد: طی دو سال گذشته و به خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از فعالان این حوزه جذب مشاغل دیگر شده و این مساله مشکلاتی را در ابتدای سال تحصیلی امسال ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه متوسط پیمایش سرویس مدرسه در قم حدود ۵ کیلومتر است، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید امسال، شهر قم دست‌کم به سه هزار سرویس مدرسه نیاز دارد که بخش عمده آن از طریق همکاری با تاکسی‌های اینترنتی و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

در سال تحصیلی جاری ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ دانش‌آموز در این استان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که از این تعداد، ۱۴۹ هزار دانش‌آموز پسر و ۱۴۶ هزار دانش‌آموز دختر هستند.

  • نویسنده : سمیرا مرادیان