معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از نهایی شدن آیین‌نامه کالای همراه ملوان خبر داد.

به گزارش آماج خبر؛ علی باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر: توسعه استان بوشهر متکی به اقتصاد دریا است که در این حوزه طرح‌های مهمی اجرا و عملیاتی شده است.

 

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: یکی از مهمترین طرح‌ها در توسعه کسب و کار اقتصاد مبتنی بر ظرفیت‌های مناطق مرزی است که در این راستا اشتغال روستایی و اجرا طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در اولویت قرار دارد.

 

وی از اجرایی شدن طرح‌های پرورش آبزیان خبر داد و گفت: در این زمینه پروژه‌های پرورش ماهی و میگو در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر اجرایی شده که تولیدات آن سالانه افزایش می‌یابد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تکمیل راه‌اندازی پروژه شهرک شیلات رود شور در شهرستان گناوه از اولویت‌ها استان است؛ جزیره شمالی و جنوبی شهرستان گناوه محل اجرا پروژه ماهی در قفس است که علاوه بر آن در شهرستان‌های شمالی استان طرح‌های آبزی پروری از جمله پرورش ماهی و میگو توسعه یافته است.

 

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر اظهار کرد: طرح‌های مهم بندری در شمال استان بوشهر در حال اجرا است که بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود همچنین طرح‌های گردشگری و توسعه مراکز اقامتی یکی از برنامه‌های مهم استان است که در این راستا توجه ویژه‌ای به توسعه زیر‌ساخت‌های نقاط گردشگری شده است.

 

باستین عنوان کرد: برای ساماندهی کالا همراه ملوان آیین‌نامه آن تدوین و تقدیم هیئت دولت شده که این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و نقش مهمی در توسعه کسب و کار و اشتغال‌زایی در نقاط مرزی و ساحلی استان دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده عملیات ساخت کارخانه فولاد استان بوشهر در شهرستان گناوه به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

 

  • نویسنده : زهرا گنجی