استاندار خوزستان گفت: نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان طی این یکسال اخیر 2 برابر شد، همچنین کاهش نرخ بیکاری و افزایش 50 درصدی صادرات غیر نفتی صورت گرفت.

به گزارش آماج خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، صادق خلیلیان امروز جمعه ۴ شهریورماه در آیین رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزرات نفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت رجایی و باهنر اظهار داشت: بخشی از دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی را در نخستین سال تشکیل در این نشست شاهد هستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات وزیر نفت و سفرهای وی به استان خوزستان بیان داشت: وزیر نفت در طول یکسال اخیر چندین مرتبه به استان خوزستان سفر داشتند و تمام این سفرها با افتتاح پروژه و عقد قرارداد در جهت توسعه استان بوده است؛ همچنین در زمینه مسؤولیت‌های اجتماعی و مصوبات سفر بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به خوزستان اختصاص یافت که منجر به رشد و توسعه استان خواهد شد.

خلیلیان به مصوبات سفرهای اخیر هیئت دولت به خوزستان اشاره کرد و عنوان داشت: دولت انقلابی در طول یکسال گذشته توجه ویژه ای به استان خوزستان داشت؛ نخستین اقدام دولت برای خوزستان اختصاص ۳۴ هزار میلیارد تومان طی ۳ سال در قالب مصوبات سفر بود که نشانه نگاه مسؤولان عالی رتبه نظام به پشتیبانی از خوزستان است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات متنوعی که انجام شده است؛ نرخ رشد اقتصادی استان خوزستان طی این یکسال اخیر ۲ برابر شد، همچنین کاهش نرخ بیکاری و افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیر نفتی صورت گرفت که این موضوع نشان‌دهنده سستی‌هایی است که طی ۸ سال گذشته به این استان وارد شده بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کار و تلاش شبانه روزی چندین و چندساله برای رساندن خوزستان به جایگاه واقعی خود نیاز است؛ افزود: ابر پروژه آب غدیر ۵۲ درصد جمعیت شهر و روستا استان خوزستان را تحت پوشش قرار می‌دهد با دستور رئیس جمهور مورد توجه قرار گرفت و تسریع شد که اکنون در مراحل پایانی خود است.

خلیلیان با اشاره به طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری افزود: در بحث طرح‌های جمع آوری فاضلاب شهری فعالیت‌های خوبی طی یکسال گذشته صورت گرفته است در شهر اهواز آبفا به خوبی موفق شد تا مشکلاتی را که در سال‌های اخیر با آن دست به گریبان بودیم را برطرف کند.

وی ادامه داد: طرح فاضلاب اهواز ۲ سال طول می‌کشد تا به طور کامل تمام شود اما بخش‌های اضطراری و مشکل زا در راستای تکمیل طرح اصلی برطرف شد.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث آب شرب روستایی و تنش‌های آبی طی چندسال اخیر ابراز داشت: در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ روستا صاحب آب شرب پایدار شدند و امسال نیز ۴۰۰ روستا به آن اضافه شد.

خلیلیان در خصوص بهره برداری از بخش‌های تصفیه فاضلاب گفت: بهره برداری از تأسیسات تصفیه فاضلاب شرق اهواز و شادگان اقدامات شایسته‌ای بود که انجام شد؛ همچنین تاسیسات فاضلاب در شهرهای آبادان، بندر امام، خرمشهر، ماهشهر و … به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

  • نویسنده : محمد خرم زاده