مدیرکل فرهنگی و هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش از آغازبه کار سامانه اردویی دانش‌آموزی خبر داد و گفت: از این پس برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ «مجوز» و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ «کد اردویی» است.

به گزارش آماج؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی گفت: اخیرا سامانه اردویی پس از پنج سال تلاش همکاران ما در این حوزه و مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه، با توجه به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون ایمنی راه‌ها که با امضای رئیس جمهور وقت ابلاغ شده بود، راه اندازی شد.

 

وی افزود: بر این اساس باید اطلاعات تمام دانش آموزان که برای بازدید و فعالیت‌های خارج از مدرسه و شرکت در اردو از مدرسه خارج می‌شوند، در این سامانه ثبت شود.

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برگزاری اردو در سطح شهرستان نیازمند اخذ مجوز و برگزاری اردوی خارج از استان نیازمند اخذ کد اردویی است گفت: این کار امنیت اردو‌ها را بسیار بالا می‌برد، زیرا خروج دانش آموز از استان نیازمند آن است که مورد تایید اورژانس، هلال احمر و وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.

 

رمضانی ادامه داد: در ابتدای راه هستیم. مدیران مدارس اطلاعات اردو را ثبت می‌کنند و مزیت فراهم شدن این ظرفیت این است که سامانه به سایت همگام متصل است و تمام اطلاعات دانش آموزان قابل دریافت است. در ادامه مسیر تصمیم داریم با نهاد‌هایی که در برگزاری اردو نقش دارند مانند هتل ها، اتوبوسرانی و… تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کنیم که هم به کاهش هزینه‌ها و هم افزایش امنیت سفر‌ها منتهی شود.

 

وی تاکید کرد: اقدامات خوبی در حال انجام است و این ۳۰ درصد ظرفیت ماست که به تدریج ارتقاء می‌یابد.

 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش همچنین با بیان اینکه بیش از دومیلیون و ۳۰۰ هزار اثر به دبیرخانه کنگره پرسش مهر رسیده است گفت: استقبال از پرسش مهر بسیار خوب بوده است و بیش از ۳۵ هزار اثر یک دقیقه‌ای که دانش آموز مستقیم با رئیس جمهور سخن می‌گوید به دست ما رسیده و در حال تلاش هستیم تا اختتامیه کنگره پرسش مهر را در اسفند برگزار کنیم.

  • نویسنده : نرگس حیدری