معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده اداره کل صمت بوشهر گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه استان بوشهر در حال اجرا است.
  1. به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ نصرالله کشاورز صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبات ستاد هماهنگی مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
  2. وی اضافه کرد: از آنجایی که واحدهای وارداتی، تولیدی و توزیعی لوازم یدکی ملزم به اخذ و نصب شناسه کالا و کد رهگیری بر روی کالای مشمول شده اند، طرح مبارزه با کالای قاچاق، تقلبی و ناایمن لوازم یدکی و قطعات خودرو در سطح عرضه به صورت جدی و مستمر پیگیری می‌شود.
  3. معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده صمت بوشهر تصریح کرد: مطابق با دستورالعمل مدیریت سطح عرضه، در طرح مبارزه با کالای قاچاق تقلبی و ناایمنِ لوازم یدکی و قطعات خودرو، مشاهده هرگونه کالای مشمول طرح در سطح عرضه که فاقد شناسه باشد، به منزله قاچاق تلقی می‌شود و توسط گشت‌های بازرسی مشترک برخورد قانونی خواهد شد.
  4. کشاورز خاطرنشان کرد: اعضای گشت‌های بازرسی مشترک شامل نمایندگان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، بازرسین اداره کل صمت استان، نماینده اتاق اصناف، نماینده پلیس اماکن عمومی، نماینده پلیس امنیت اقتصادی و نماینده تعزیرات حکومتی است.
  5. وی در مورد شناسه کالا اظهار داشت: شناسه‌های چند رقمی که مبتنی بر یک نظام جامع طبقه بندی کالاست و مشخصات ماهوی هر قلم کالا احصاء شده و در یک سامانه به منظور ایجاد برداشت مشترک از هر قلم کالا، به صورت رمزینه (بارکد) و یا نظایر آن بر روی کالا نصب یا درج می‌شود.
  6. معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده صمت بوشهر تاکید کرد: هم‌استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی