معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت، احیای معادن راکد از سوی سازمان ایمیدرو را از مهم ترین برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه معادن عنوان کرد و گفت: این مهم در سالجاری سرعت گرفته و معادن راکد واجد شرایط طی مزایده به متقاضیان واگذار می‌شود.

محتشمی‌پور روز چهارشنبه در بازدید از واحدهای فولادی این استان افزود: یکی دیگر از موضوعات ضروری حوزه معادن، عمر بالای برخی ماشین آلات است و برای واردات ماشین آلات با عمر کمتر از پنج سال با محدودیت مواجه نیستیم اما برای ماشین آلات بین عمر پنج تا ۱۰ سال که محدودیت داریم راهکارهایی پیش‌بینی شود.

محتشمی‌پور با بیان اینکه سالانه ۶۲۰ تن انواع محصولات معدنی در کشور تولید می‌شود، گفت: حدود ۲ درصد مواد معدنی تولیدی در کشور صادر می‌شود و عمده آن در کشور فرآوری و به مصرف می‌رسد.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: برخی معادن قدیمی در گذشته بدون دریافت استعلامات زیست‌محیطی فعال شده‌اند و در محدوده‌ منابع‌طبیعی قرار دارند از همین رو استانداران این اختیار را دارند به این موضوع ورود کرده و اختلافات را رفع کنند.

محتشمی‌پور، کاهش سهمیه ارزی وزارت صمت را از چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این سهمیه افزایش پیدا کند تا بر اساس آن مواد اولیه ضروری و موردنیاز از جماه فراورده‌های نشور و تایر را بتوان تامین کرد.

 

 

  • منبع خبر : ایرنا