رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم گفت: افراد اهل قرآن با قرآن و معارف آن محشورهستند و زندگی قرآنی دارند اما این کافی نیست بلکه باید به فکر بهره بردن جامعه و اطراف خویش از قرآن باشند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ستاد خبری جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، رئیس نماد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در سومین روز این جشنواره که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به داوران و متسابقان از سراسر کشور اظهار کرد: تلاش مستمر دانشجویان در عرصه قرآنی در این روزهای جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی ادامه داد: قرآن از خودش سخن می‌گوید قرآن بر ما و برای ما نازل شده است و دقت در این سخن به ما نشان می‌دهد که نزول قرآن مرتبه‌ای دارد و برای رسیدن به انسان باید نازل شود و از آن مرتبه پایین بیاید و به مراتبی نزول کند تا در اختیار ما قرار بگیرد و صعود ما را به دنبال خودش بیاورد.

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم افزود: قرآن برای انسان نازل می‌شود که انسان در پایین ترین مرتبه عالم ماده واقع شده تا جایی که هر فردی قرآن را همراهی کند، حبل متین و ریسمان محکم الهی همین است تا ما را به رستگاری برساند.

 

نوروزی بیان کرد: اگر در قرآن قرائت، صوت خوش، لحن خوش و نگاه معارفی داریم همگی باید در راستای بالا بردن خویش و رسیدن به رستگاری باشد.

 

وی اضافه کرد: معادلات مادی در دنیای امروز جوابگو نیست اما طبق سنن قرآنی شاهد وقایعی بودیم که نشان می‌دهد قرآن کتاب تمام روزها و لحظات ماست.

 

نوروزی با اشاره به اینکه سفره قرآن را برای ما باز کردند تا بالا برویم، گفت: قرآن به اندازه‌ای که در جان ما جا گرفته است مرتبه می‌گیریم؛ افراد اهل قرآن با قرآن و معارف آن محشورهستند و زندگی قرآنی دارند اما این کافی نیست بلکه باید به فکر بهره بردن جامعه و اطراف خویش از قرآن باشند.

 

وی با اشاره به اینکه میسر نیست که مسئولین به تنهایی در همه موارد برای قرآنی شدن جامعه قدم بردارند بلکه افراد اهل قرآن باید در این راستا گام‌های جدی بردارند، یادآور شد: گاهی اوقات جمع‌های کوچک حتی با ۴ نفر و حتی با سن پایین تر از خودمان تشکیل دهیم و ترویج قرآن به تک تک افراد قرآنی نیاز دارد.

  • نویسنده : فاطمه خسرو آبادی