مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: بیش از ۴۰ درصد شبکه های توزیع آب در این استان بر اساس آخرین برآورده‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این شرکت فرسوده است.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، پرویز ناصری اظهار داشت: با توجه به رسالت و اهداف این شرکت سعی شده تا در جهت افزایش رضایت مندی هم استانی های عزیز و به دنبال آن ارتقای بهره وری و افزایش کمی و کیفی عملکرد خود گام بردارد.

وی در خصوص مشکلات حوزه آبرسانی شهری و روستایی، افزود: فرسودگی بیش از ۴۰ درصد شبکه های توزیع آب استان و ۲۴ درصد خطوط موجود، فرسودگی خط انتقال گل گل به طول ۲۳ کیلومتر با توجه به قدمت عمر بالای آن و افزایش حوادث و اتفاقات مسیر خط انتقال، وجود ۳ کیلومتر از خط انتقال سد ایلام در زیر منازل مسکونی منطقه بانبرز و …. از مهمترین مشکلات حوزه آبرسانی شهری و روستایی استان است.

مدیرعامل آبفای ایلام در خصوص برنامه های شرکت آبفای استان جهت عبور از تنش آبی تابستان امسال، اظهار داشت: برنامه های کوتاه مدتی جهت عبور از تنش آبی تابستان امسال با استراتژیک مدیریت تولید و مصرف تدوین شده که در حال اجرا می باشد.

ناصری در خصوص احتمال جیره‌بندی آب در تابستان گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود، الگوی مصرف را رعایت و اگر شهروندان تا ۱۵ درصد مصرف آب صرفه‌جویی کنند، می‌توانیم از بحران آب در تابستان خشک امسال رهایی یابیم تا نیاز به جیره‌بندی نباشد.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های پی درپی و کاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا، پدیده ریزگردها مصرف آب را بیش از اندازه کرده است‌.

مدیرعامل شرکت آب و فضلاب استان ایلام ادامه داد: طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب هم استانی ها صورت گرفته، چشمه های بسیاری بهسازی شده است، مخازن جدید زیادی ساخته و در دست احداث می باشد، شبکه های فرسوده بهسازی و خطوط انتقال جدید تعریف و اجرایی شده، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب محدود هستند و می طلبد همه مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگی ها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان ایلام وجود دارد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی