شهردار کلانشهر اهواز گفت: پیمانکار پروژه متروی اهواز (شرکت کیسون)، پس از مدت‌ها کش و قوس، با حکم دادگاه خلع ید شد.

به گزارش آماج خبر، رضا امینی با اشاره به توقف چندساله پروژه قطار شهری اهواز افزود: پروژه متروی اهواز همزمان با شهر‌های اصفهان و شیراز آغاز شد، اما درحالی که این دو شهر درحال افتتاح خط بعدی هستند، در اهواز تنها ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.

شهردار کلانشهر اهواز افزود : با طرح دعاوی صورت گرفته در خصوص این پروژه، هفته گذشته رای دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار صادر شد و امیدواریم با مساعدت دولت در اعطای مجوز انتشار اوراق، این پروژه پس از سال‌ها در فاز نخست به طول ۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

شهردار کلانشهر اهواز در ادامه با بیان اینکه در دولت سیزدهم نیرو‌های انقلاب در مسوولیت‌های کشور هستند، افزود: با استقرار دولت سیزدهم امید‌های مردم به آینده بیشتر شده و عملکرد شهرداری‌ها می‌تواند زمینه ساز افزایش این امید باشد.

امینی ادامه داد: قانون شورا‌ها پس از تصویب هنوز هم به بلوغ کافی نرسیده و نقص در این قانون باعث وارد آمدن اشکالاتی به عملکرد شهرداری‌ها شده است درحالی که همه نگاه‌ها به شهرداری هاست.

شهردار اهواز گفت: سه موضوع اصلی برای موفقیت شهرداری‌ها لازم است که دانش و قوانین اولین آنهاست و سرمایه انسانی و سرمایه مادی نیز از دیگر این عوامل است که متاسفانه در دوره‌های اخیر شورا و شهرداری اهواز این موضوعات مغفول مانده است.

  • نویسنده : محمد خرم زاده
  • منبع خبر : صدا و سیما