مدیرعامل اداره برق منطقه‌ای یزد: تا سال آینده ۲۳۰ مگاوات دیگر برق خورشیدی به مدار اضافه می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از صداو سیما یزد، ابوالفضل اسدی گفت: ظرفیت‌های خوب استان در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی از جمله متوسط شدت تابش هزار و ۱۰۰ وات بر مترمربع، ۳۳۰ روز آفتابی، زمین مسطح و هموار و شبکه پایدار و پراکنده در سطح استان سبب شده تا امروز ۸۴ مگاوات ظرفیت نامی برق خورشیدی در مدار بهره برداری داشته باشیم.

وی افزود: با جذب سرمایه گذار تا سال آینده ۲۳۰ مگاوات دیگر برق خورشیدی به مدار اضافه می‌شود که این عدد به بیش از ۳۰۰ مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای ادامه داد: ظرفیت نامی استان ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات است که مجموعه حرارتی سیکل ترکیبی تولید پراکنده و خورشیدی را شامل می‌شود که از این تعداد در ظهر که بیشترین تابش خورشید را داریم، بیش از ۵۰ مگاوات برق خورشیدی تولید می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد هم اظهار داشت: یکی از مهمترین پیامد‌های استفاده از انرژی خورشیدی، حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است.

نیره پورملایی اظهار داشت: به ازای هر کیلووات ساعت تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی حدود ۸۹ درصد کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را داریم.

وی تأکید کرد: یکی از مهمترین گاز‌هایی که در اثر احتراق سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های برق ایجاد می‌شود، دی اکسید کربن است که گاز موثر در تغییر اقلیم به شمار می‌آید.

مجری طرح خورشیدی در یزد هم گفت: نیروگاه‌های خورشیدی مزایای خوبی دارند از جمله اینکه به سرعت بهره برداری و احداث می‌شوند، برای تولید برق احتیاجی به مصرف آب ندارند و سازگار با محیط زیست هستند.

زارعی خاطرنشان ساخت: ۱۱ نیروگاه بزرگ مقیاس با مجموع ظرفیت ۸۴ مگاوات در حال بهره برداری هستند و برنامه ریزی شده گخ این ظرفیت تا پایان سال آینده به بیش از ۳۰۰ مگاوات برسد.

وی تصریح کرد: استان یزد توانسته رتبه برتر کشوری را کسب و در سال گذشته جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر را از آن خود کند.

  • نویسنده : فاطمه شایق