بهمن امیری‌مقدم شامگاه یکشنبه در جلسه‌ای با سفیر پادشاهی اسپانیا و مسئول بازرگانی این سفارتخانه که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد و دارای یک آب‌وهوای چهارفصل است که مزیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، وی با بیان این‌که استانداری کرمانشاه برای میزبانی از سرمایه‌گذاران اسپانیایی آمادگی کامل دارد، افزود: هیچ محدودیت و مانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه از اسپانیا در استان کرمانشاه وجود ندارد و امیدواریم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری به یک ارتباط خوب و تفاهم‌نامه‌های مناسبی دست پیدا کنیم.

سفیر اسپانیا در ایران نیز با بیان این‌که دولت اسپانیا به‌دنبال بهبود رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما اسپانیایی‌ها علاقه ویژه‌ای به ایران داریم و معمولاً دو دوره از خدمت خود را در این کشور سپری کرده‌ایم.

آنخل لوسادا فرناندس با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری، بیان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌های کرمانشاه را پیگیری خواهیم کرد.

در این دیدار که شهریار حیدری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، علی رضایی نماینده کنگاور، صحنه و هرسین، باباخانب معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیرعامل کارخانه روژین تاک هم حضور داشتند درباره موضوع خواهرخواندگی کرمانشاه با یکی از کلان‌شهرهای اسپانیا توافق و مقرر شد که پیگیری نهایی و لازم در این زمینه بین سفارت ایران در اسپانیا، سفارت اسپانیا در ایران و استانداری کرمانشاه صورت بگیرد.

گفتنی است، سفیر اسپانیا در ایران حدود یک‌سال دیگر به‌عنوان رئیس ادواری سفرای اتحادیه اروپا انتخاب خواهد شد که فرصت مناسبی برای کرمانشاه و ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران اسپانیایی در آن خواهد بود.

  • نویسنده : محمد طاها شریفی