فرماندار قم عنوان کرد از بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های استان در خدمات رسانی مطلوب به مسافران و زائران نوروزی خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، عباس ذاکریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار رسانه ها، با اشاره به برنامه های استان در استقبال از زائران و مسافران نوروزی بیان کرد: برای استقبال از مسافران و زائران نوروزی ستاد تسهیلات سفر از بیش از ۲ ماه گذشته تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه اسکان یکی از دغدغه های اصلی در تعطیلات نوروزی است، ادامه داد: کمیته اسکان با محوریت اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و همراهی دستگاه های دیگر مانند آموزش و پرورش تشکیل است.

 

فرماندار قم با اشاره به آماده سازی ۳ هزار کلاس درس توسط آموزش و پرورش قم جهت اسکان مسافران نوروزی، اضافه کرد: این ۳ هزار کلاس درس در ۳۰۰ مدرسه آماده اسکان زائران است.

 

ذاکریان با بیان اینکه تعداد زیادی از حسینیه ها و مساجد نیز جهت اسکان زائران نوروزی در حالت آماده باش قرار دارند، گفت: ظرفیت اسکان رسمی اقامتی قم از شب سال تحویل بصورت کامل تکمیل شده است.

 

وی با اشاره به آماده سازی ۶ بوستان شهری و دو سوله بحران شهرداری قم جهت اسکان زائران و مسافران نوروزی، تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان نیز ۵ سالن ورزشی خود را برای اسکان مسافران آماده کرده است.

 

فرماندار قم با تاکید بر بسیج تمام امکانات جهت اسکان مناسب مسافران نوروزی، بیان داشت: بدلیل برودت هوا مکان مسقف اسکان در دستور مسوولان استان قرار داد اما به دلیل کمبود تخت های اقامتی استان همچنان مشکلاتی در این خصوص احساس می شود.

 

ذاکریان در ادامه تصریح کرد: نیروها و دستگاه های امدادی نیز در طول محورهای مواصلاتی استان آماده خدمت رسانی هستند و بیمارستانها و مراکز درمانی نیز در وضعیت آماده باش قرار دارند و تمام امکانات بهداشت و درمان این استان در مسیر رعایت پروتکلهای بهداشتی قرار گرفته است.

 

وی عنوان کرد: تمام دستگاه های خدمات رسان استان در ایام نوروز در خدمت شهروندان و زائران هستند تا تجربه شیرینی از سفر به این شهر برای آنها رقم بخورد.

 

فرماندار قم با اشاره به اقدامات شهرداری قم در استقبال از مسافران نوروزی گفت: ستادهای نووزی شهرداری قم در ورودی های شهر برپا شده و مجموعه مدیریت شهری قم یکی از دستگاه های اصلی در خدمت رسانی به مسافران و زائران است.

  • نویسنده : فاطمه یوسفی