نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بابیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌ها است، گفت: مسئولان باید در پیشرفت و توازن همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

 


آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار کرد: فرهنگ جامعه یک اصل است، مسئولان اجرا طرح‌ها در حوزه فرهنگ را باید یک اصل بدانند چرا که زیرساخت همه طرح‌های اقتصادی، عمرانی و اجتماعی نیاز توجه به طرح‌های فرهنگی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک جغرافیای پیشرفته داشتن توازن در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، شاخص‌های امتیازات فرهنگی، اجتماعی و تاریخ پرشکوه است و مسئولان باید در پیشرفت و توازن در همه امور یک نگاه جامع داشته باشند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: همانقدر که برای اقتصاد سرمایه‌گذاری و اعتبارات و بودجه تخصیص داده می‌شود باید به طرح‌های فرهنگی هم توجه شود. فرهنگ در جامعه مثل هوا است و اگر هوا مسموم شد در همه بخش‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند و اثرگذار است.

صفایی بوشهری بیان کرد:‌ بر اساس گزارش مسئولان بهداشت و درمان استان بوشهر با تمام تلاش کادر درمان و پرستاری که جای قدردانی دارد ولی کمبود تجهیزات درمانی و تشخیصی از جمله ام.آر.آی و سی.تی.اسکن باعث شده بیماران استان بوشهر برای درمان به دیگر استان‌ها سفر کنند.

وی با تأکید بیان کرد: در عرصه بیماری کرونا قرارگاه سیدالشهدا علیه‌السلام برای کمک‌رسانی به عرصه بهداشت، درمان امکانات قابل توجهی عرضه و خدمات بسیار خوبی ارائه کرد. نداشتن امکانات درمانی برای یک استانی که نقش مهمی در تأمین بودجه، اقتصاد کشور دارد، اکنون دارای ۳ دستگاه آم.آر.آی و این هم گاهی با مشکل روبه‌رو است.

صفایی بوشهری یادآور شد: انقلاب اسلامی با هدف ایستادگی در مقابل پدیده شوم استعمار به پیروزی رسید، اکنون بسیاری از تحرکات جهان غرب از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ترویج فرهنگ ابتذال، و افزایش فساد اخلاقی است که ترویج فرهنگ بدحجاب و بی‌حجاب در جامعه از اهداف مهم آنان است.

 

 

  • نویسنده : نوید رضا پارسایی