تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته سوم مرحله بین‌قاره‌ای لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ پیروزی دلچسبی مقابل لهستان کسب کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست از هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۴ تیر در سالن «ارگو آره‌نا» گدانسک به مصاف لهستان، میزبان مسابقات این هفته رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.

تیم ایران بازی را با طاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین توخته، مهدی جلوه و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) آغاز کرد. بازی در جو سنگین سالن ارگو آره‌نا برای تیم ایران، ساده نبود و لهستانی‌ها بدون انجام دادن کاری پیچیده و با بازی کم‌اشتباه‌تر و حملات بهتر، در ست اوّل ۲۵ بر ۲۱ برنده شدند.

ست دوم با برتری تیم ایران آغاز شد ولی دفاع روی تور و سرویس‌های مؤثر میزبان، بازی را ۹ بر ۹ مساوی و بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد. کیفیت حملات ایران در ادامه این ست، بهتر شد و سرویس‌های قدرتی تیم ملی کنار اشتباهات لهستانی‌ها، ایران را پیش انداخت. سرویس‌های ماتیوژ بیتیک، بازیکن شماره ۲۰ لهستان که با سرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زده می‌شد، اختلاف امتیازات را جبران کرد و دو تیم در امتیاز ۲۱ مساوی شدند. این ست با وجود مقاومت لهستانی‌ها ۲۵ بر ۲۳ به‌سود ایران تمام شد.

تیم ایران در ست سوم شروع خوبی نداشت و اختلاف امتیازات به‌سود لهستان به‌شکلی ناامیدکننده زیاد شد اما بازی پراشتباه حریف قدرتمند اروپایی، نتیجه این ست را نیز به‌سود ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ رقم زد.

 

  • نویسنده : ماهک شریفی