رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته به زودی ساخت ۴ هزار خانه برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد.

قادری که در نشست شورای اداری بهزیستی استان بوشهر سخن می‌گفت، سیاست سازمان بهزیستی را پیشبرد اهداف با استفاده از نظر کارشناسان سازمان در همه عرصه‌ها عنوان کرد.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز «مثبت زندگی» یکی از موضوع‌های بسیار مهم است و باید نگاه خلاقانه‌ای در این مراکز وجود داشته باشد.

 

به گفته او مقرر شده که طبق پنجره واحد خدمات سازمان بر اساس دولت الکترونیک، در روابط بین مددجو و سازمان تسهیل‌گری صورت گیرد که باید با دقت فراوان این اتفاق رخ دهد.

 

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: در استان بوشهر ۲۳ هزار معلول وجود دارد که ۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

 

علیرضا حاجیونی می گوید: در حوزه امور اجتماعی ۵ هزار خانواده زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که در این میان هزار زن سرپرست خانواده، ۲۲۰ دانشجو، ۲۴۰ کودک زیر پوشش و تعداد ۵۰۰ کودک زیر نظر خانواده‌ها از خدمات تخصصی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

 

او گفت: با داشتن ۱۴ پایگاه، فعالیت‌های خوبی در زمینه طرح غربالگری شنوایی صورت گرفته است.

 

به گفته او ۳۲۳ خانه برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول در دست ساخت است که تا پایان امسال ۲۵۵ خانه به بهره برداری می‌رسد.

 

حاجیونی از فعالیت ۳۶ مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف خبر داد که نیاز است اعتبارات ویژه به این مراکز اختصاص یابد.

 

 

  • نویسنده : عليرضا ایزدی