مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طول مسیر خط ریلی بوشهر به شیراز را ۴۵۰ کیلومتر دانست و گفت: بر اساس برآورد اولیه اجرا این پروژه به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ یکی از محورهای مهم توسعه و پیشرفت راه‌های مواصلاتی زمینی، هوایی، دریایی و ریلی است.

 

۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول کل راه‌های استان بوشهر است که از این شمار ۶۸۵ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

 

با وجود محدودیت منابع مالی در توسعه محورهای مواصلاتی استان بوشهر گام‌های موثر برداشته و اکنون محورهای مواصلاتی این استان از نظر ایمنی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

 

اتصال بنادر استان بوشهر برای رونق اقتصادی و بندری به خط راه‌آهن از برنامه‌های مهم دولت است چراکه حمل‌ونقل ریلی یکی از اقتصادی‌ترین روش‌های انتقال کالا در ترانزیت است.

 

با اتصال ریل به بنادر ضمن توسعه کریدور ترانزیتی هزینه‌های جابجایی کالاها را کاهش می‌دهد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا خط ریلی بوشهر به شیراز اظهار داشت: راه‌آهن بوشهر به شیراز به طول ۴۵۰ کیلومتر از مرودشت استان فارس به شهر بوشهر ختم می‌شود.

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه از ۴۵۰ کیلومتر این مسیر ۱۴۰ کیلومتر آن در استان بوشهر قرار دارد خاطر نشان کرد: مجموع این محور در ۱۱ قطعه برای اجرا طراحی شده که قطعات ۹ تا ۱۱ آن در استان بوشهر است.

 

وی با اشاره به قطعه ۱۱ خط ریلی بوشهر در انتها این پروژه گفت: این قطعه در سنوات قبل با پیشرفت ۷۵ درصد متوقف شده و قطعه ۱۰ که در ۲ فاز است در سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد و اکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از تأمین اعتبار این پروژه خبر داد و تصریح کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر و حضور آیت‌الله رئیسی در محل اجرا پروژه راه‌آهن بوشهر مقرر شد ۲۰۰ میلیون دلار از طریق تهاتر نفت به پروژه تزریق شود.

 

دستغیبی بیان کرد: با تزریق این اعتبار ان‌شاءالله پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد که با پیگیری انجام شده وزارت راه و شهرسازی برای تأمین این اعتبار اقدامات لازم را انجام داده است.

 

  • نویسنده : ستایش آرخ