سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ابتدای کار لایحه دو فوریتی‌ای را در رابطه با نامگذاری یک خیابان و یا یک محل به نام حضرت آیت‌الله ناصری داشتیم که با توجه به پیشنهاد مردمی انجام گرفته و نگاهی که اعضای شورای اسلامی شهر برای رقم خوردن یک اتفاق ارزشمند هم با زبان طرح و با کیفیت مناسب داشتند، رخ خواهد داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: امروز در ابتدای کار لایحه دو فوریتی‌ای را در رابطه با نامگذاری یک خیابان و یا یک محل به نام حضرت آیت‌الله ناصری داشتیم که با توجه به پیشنهاد مردمی انجام گرفته و نگاهی که اعضای شورای اسلامی شهر برای رقم خوردن یک اتفاق ارزشمند هم با زبان طرح و با کیفیت مناسب داشتند، رخ خواهد داد.

وی افزود: به موجب آنکه محتوای این اقدام نیازمند کاری کارشناسی شده است دو فوریت آن از سوی اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رأی نیاورد و مقرر شد تا به صورت عادی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گیرد و در کوتاه‌ترین زمان پیشنهادی در خور برای قدردانی هرچند ناچیز از زحمات این عالم ربانی ارائه شود.

صالحی پیرامون لوایح مطرح شده در جلسه امروز، بیان کرد: دستور نخست ما بحث توافق نامه اعطای امتیاز تراکم در مجموعه خیابان مهرآباد در ازای فروش یک ملک آپارتمانی در خیابان شهید آیت‌الله قدوسی بود که به تصویب اعضای شورا رسید، در ادامه حضور برگزاری مناقصه برای واگذاری تجمیع خدمات نظافت ساختمان‌های شهرداری مطرح شد که با بحث‌ها و گفت‌وگوهای صورت گرفته این لایحه نیز به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه بحث مبایعه نامه و خرید ۳ قطعه زمین در محدوده دپوی خط دو متروی اصفهان از دیگر مباحث بود، عنوان کرد: با توجه به آنکه تقریباً ایستگاه‌ها و تونل بخش شمالی خط دو مترو رو به تکمیل است و نیاز به محل پشتیبانی و استقرار قطعات احساس می‌شود، به مساحت بسیار زیادی نیاز است که طبیعتاً تملک و ایجاد زیرساخت دپو کار بسیار سختی است که امروز با تملک بیش از ۳۳ هزار متر مربع با عدد ریالی ۱۴۴ میلیارد تومان در این محدوده به منظور بهره‌مندی در حوزه دپو گام مثبتی برداشته شد و امیدواریم مابقی متراژ مورد نیاز نیز تأمین شود و شاهد حرکت بزرگ در تکمیل خط دو مترو باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بحث انتخاب نمایندگان و اعضای ناظر شورای اسلامی شهر در مجموعه هیأت مدیره‌ها و شوراهای سازمان و شوراهای شهرداری را داشتیم که با توجه به جمع‌بندی شورای هفته گذشته تقریباً ترکیب سال گذشته در این حوزه حفظ شد و برنامه و اسامی چگونگی حضور اعضا در بخش‌های مختلف شهرداری در سایت شورای اسلامی شهر اصفهان منتشر و پیوست می‌شود.

وی با بیان آنکه نظرات پر تکرار هفته اخیر در رابطه با ساماندهی خیابان ناژوان و خیابان‌های منتهی به آن بود که بخشی از این اتفاق در خیابان باغ فردوس با اصلاح ترافیک صورت گرفته، ادامه داد: بخش دیگر آن در حال طراحی است اما آن چیزی که مشخص است، ظرفیت این مجموعه و بارگذاری ترافیکی بر آن و نوع بهره‌برداری کمتر است، امیدواریم با پیگیری تعیین تکلیف املاک در محدوده ناژوان که در دستور کمیسیون ماده ۵ است و در آخرین ابلاغ در جریان تعیین تکلیف حدود ۸۰۰ پلاک آن هستیم، محدوده حاشیه اصفهان و خیابان‌های منتهی به ناژوان به سامان می‌رسد که لازمه آن تعیین تکلیف این مجموعه در کمیسیون ماده ۵ است.

صالحی با بیان اینکه امیدواریم در رابطه با محدوده ناژوان به سرعت تصمیم گرفته شود و شاهد اتفاقات خوب در این محدوده باشیم، گفت: مشکلات مجموعه شهید کشوری مجدد یادآوری شد و مجموعه فرهنگی و مباحث خدماتی و به ویژه موضوع تحقیق و  تفحص به صورت ویژه درحال پیگیری است که امروز از سوی رئیس هیأت تذکری در رابطه با تکمیل اطلاعات این پروژه مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه پس از تحقیق و تفحص و پیگیری موضوعات خدماتی فرهنگی مجموعه همزمان درحال پیشرفت است تا بخشی از مشکلات این مجموعه کاهش یابد، ادامه داد: بیشترین نگرانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و به ویژه در حوزه ایمنی است که ما نیز نگرانیم و در تلاشیم تا هر چه زودتر تکلیف این  اشکالات مشخص شود، طبیعی است هنگامی که مسائل در طی سال‌ها پیگیری نشده باشد با انباشتی از مسائل روبرو شویم.

وی ادامه داد: اتفاقی که در این دوره افتاد آن است که پس از ۲۰ سال رفع مشکلات این شهرک  با همراهی مجموعه شهرداری و همه دستگاه‌ها در کمیسیون ماده ۵ طرح شهرک در ماه‌های گذشته مطرح و به تصویب رسید که قدم مثبتی است.

صالحی پیرامون اجرای طرح‌های ترافیکی در خیابان مسجد سید گفت: طرح اتوبوس تندرو در آن در حال اجرا است، باید مدنظر داشته باشیم که طرح‌های تازه در حوزه کنترل ترافیک و آلودگی هوا به سمت محدودسازی توسط خودروهای شخصی و ترغیب به سمت خودروهای حمل‌ونقل عمومی در حال انجام است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طبیعی است اکنون شاید ظرفیت شایسته مردم اصفهان در حوزه حمل‌ونقل عمومی فراهم نباشد، افزود: موضوع رینگ ترافیکی چهارم برای هدایت خودروهای آلاینده به سمت خارج از شهر در حال پیگیری است، همچنین پروژه‌های ترافیکی و تقاطع‌های غیر همسطح در سطح شهر اصفهان نیز با جدیت دنبال می‌شود، موضوع خط دو مترو و قطار شهری اصفهان با سرعت کار خود را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این سبد نیز موضوع اتوبوس‌های‌ تندرو است که بتوانیم به نقطه‌ای ایده‌آل در فضای حمل‌ونقل برسیم، عنوان کرد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی اصفهان باید به صورت همزمان انجام شود تا شاهد کاهش بخشی از بار ترافیکی و آلایندگی مربوط به حمل‌ونقل شهری که بین ۲۰ تا ۳۰ درصدی آلودگی را به خود اختصاص داده باشیم.

صالحی اضافه کرد: اینکه بخواهیم ترافیک روان و شهر با هوای سالم‌تری داشته باشیم، نیازمند تصمیمات سخت است که یکی از این تصمیمات عمل کردن به برنامه‌های علمی در حوزه توسعه حمل‌ونقل عمومی است که یکی از فاکتورهای آن محدود شدن خودروهای شخصی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه اگر مجموعه خیابان‌هایی مثل مسجد سید و خیابان هشت بهشت که جایگاه ویژه‌ای برای اتوبوس در نظر گرفته است از این تجربه استفاده کنیم، بیان کرد: با اصلاح فرهنگ ترافیکی، با گذشت زمان، با کاهش پارک دوبل و پارک حاشیه‌ای در محل‌هایی که توقف ممنوع و با همراهی با سیاست‌های علمی و کارشناسی شده حوزه ترافیکی می‌توانیم مسیر همراهی با طرح جدید در خیابان مسجد سید را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با این نگاه و فرهنگسازی مناسب از سوی شهرداری امیدواریم که شاهد روزهایی با ترافیک روان و هوای سالم‌تر در شهر باشیم، مجموعه خیابان مسجد سید در قالب تجربه پیشین باید به آن نگاه شود، همچنین تجربه و گذشته زمان نشان داد که تصمیم برای حرکت به بهره‌گیری از خودروهای حمل‌ونقل عمومی تصمیم درستی است.

صالحی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم گذشت زمان، تسریع اجرای پروژه و کمک دستگاه‌های مختلف به ویژه پلیس راهور برای رعایت قوانین و مقررات محدوده اتوبوس‌های تندرو تجربه موفقیت جدید در خیابان مسجد سید را نصیب شهر اصفهان کند، بخشی از رینگ حمل‌ونقل عمومی باید بدین صورت که شرق و غرب و شمال و جنوب داشته باشد تکمیل شود و با تکمیل شدن خط دو مترو سبد حمل‌ونقل عمومی اصفهان تکمیل می‌شود.

 

 

  • نویسنده : نگین کریمی