سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: به دنبال برگزاری جشنواره اهدای کتاب در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۰ هزار کتاب و در سال‌های بعد به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۲۰۶ هزار کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد؛ هدف‌گذاری ما برای سال ۱۴۰۱، اهدای ۵۰۰ هزار کتاب به کتابخانه‌ها است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، از اصفهان، حجت‌الاسلام  رمضانعلی معتمدی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در مراسم افتتاح جشنواره اهدای کتاب و رونمایی از مسابقه سراسری کتابخوانی «داروی دردِ حاج‌ قاسم» اظهار کرد: این جلسه به خاطر جایگاه و اهمیت کتاب برگزار شده‌است؛ در قرآن هم آیات زیادی درباره جایگاه کتاب و نوشتن داریم و موضوع تفکر و اندیشه در اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‌است.

وی با بیان اینکه در  روایت اشاره شده، یک ساعت تفکر بهتر و ثواب آن بیشتر از ۷۰ سال عبادت است افزود: به دنبال این هستیم که فرهنگ مطالعه، اندیشه و کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم به نحوی که کتاب در سبد نیازهای خانواده قرار بگیرد؛ باید برنامه‌ای ریخته شود که به جای استفاده مداوم از تلویزیون و گوشی، خانواده‌ها در روز، زمانی را به طور مشترک به مطالعه اختصاص دهند که این موضوع به یک فرهنگ عمومی نیاز دارد.

معتمدی با اشاره به اینکه برای ترویج کتابخوانی باید روی خانواده‌ها سرمایه‌گذاری شود، خاطرنشان کرد: کتابداران علاوه بر عضویت، امانت و فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌ها باید فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهندد که در این راستا یکی از اهداف جشنواره اهدای کتاب، حساس کردن جامعه برای کتاب خواندن و مطالعه است؛ بهترین کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه‌ سجادیه است که باید روی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت مردمی در همه حوزه‌ها ظرفیتی نامحدود است عنوان کرد: انسان باید به دنبال کسب علم و کتابخوانی باشد که این هم نوعی عبادت است؛ این جشنواره‌ مردم جامعه را مسؤولیت‌دار می‌کند تا در اهدای کتاب به کتابخانه‌ها مشارکت ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: به دنبال برگزاری جشنواره اهدای کتاب در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۰ هزار کتاب و در سال‌های بعد به ترتیب ۱۳۷ هزار و ۲۰۶ هزار کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شد و امسال هم همه مردم می‌توانند به کتابخانه‌ها در این امر مهم کمک کنند؛ هدف‌گذاری ما برای سال ۱۴۰۱، اهدای ۵۰۰ هزار کتاب به کتابخانه‌ها است.

در ادامه این مراسم، جشنواره اهدای کتاب با حضور مسؤولان ادارات کتابخانه‌های سراسر استان به طور رسمی افتتاح و همچنین از مسابقه سراسری کتابخوانی «داروی دردِ حاج‌ قاسم» نیز رونمایی شد.

 

  • نویسنده : نگین کریمی