با ابتلای ۷۳۰ نفر به کرونا در استان بوشهر در سه روز گذشته، زنگ خطر امیکرون در این استان به صدا درآمد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان امروز (شنبه ۹ بهمن) ۷۴ نفر است که ۳۸ از آن‌ها بیمار جدید هستند که در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

 

دکتر جعفر زارعی زاده از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا در استان در روز‌های اخیر خبر داد و افزود: در حالی که چهارشنبه ۶ بهمن تعداد مبتلایان به کرونا ۹۰ هزار و ۴۳۲ نفر بود، امروز این تعداد به ۹۱ هزار و ۱۶۲ نفر رسید، که نشان دهنده شناسایی ۷۳۰ مبتلا به کرونا در ۳ روز گذشته بوده است.

 

وی گفت: در زمان حاضر ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، که یک نفرشان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در دو روز گذشته موردی از فوت بر اثر کرونا در استان نداشتیم، عنوان کرد: امروز مردی ۷۴ ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای سرطان و دیابت بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت.

 

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۴ بیمار باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند، که ۸ نفرشان کرونا مثبت قطعی بوده‌اند.

 

دکتر زارعی زاده با اشاره به اینکه تا کنون دو هزار و ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان جان باخته‌اند، افزود: تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا نیز در این مدت ۹۱ هزار و ۱۶۲ نفر بوده است.

 

وی تاکید کرد: از هم استانی‌ها خواهشمندم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد موج ششم کرونا در استان نباشیم.

  • نویسنده : نرگس حیدری